فونیکسریمکسبهتام

خصوصی سازی صنعت خودرو در دولت رییسی (۱۸۶)

تصویب مجوزهای قانونی آماده سازی واگذاری سایپا در هیات عالی واگذاری های سازمان خصوصی سازی

عصر خودرو- در چهارصد و ششمین جلسه هیأت واگذاری با اصلاح اساسنامه‌های بانک صادرات و سایپا موافقت شد، همچنین شرایط واگذاری سهام شرکت‌های ایران عشایر و فراورده‌های پروتئینی بهنام در بازار سوم فرابورس مورد تصویب قرار گرفت.

تصویب مجوزهای قانونی آماده سازی واگذاری سایپا در هیات عالی واگذاری های سازمان خصوصی سازی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، چهارصد و ششمین جلسه هیأت واگذاری در ساعت 15:30 روز دوشنبه مورخ 1402/08/01 در محل سالن جهاد اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور مالک رحمتی رئیس سازمان خصوصی سازی و به ریاست احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی برگزار شد.

    در اولین بند مصوبات این جلسه، اصلاح ماده «5» اساسنامه شرکت «گسترش سوخت سبز زاگرس (سهامی عام)» برای افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران جدید با سلب حق تقدم سهامداران فعلی از مبلغ 5،000،000،000،000 ریال به مبلغ 25،000،000،000،000 ریال مورد موافقت اعضاء قرار گرفت.

    همچنین در راستای اجرای بند «3» ماده «18» قانون اجرای سیاست­‌های کلی اصل «44» قانون اساسی در دومین بند مصوبات این جلسه، با اصلاح برخی از مواد اساسنامه شرکت «ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) (سهامی عام)» طبق فرمت نمونه «سازمان بورس و اوراق بهادار» موافقت شد. سومین بند این مصوبات به ابلاغیه شماره 288582/01 مورخ 20/11/1401 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اشاره دارد، که بر اساس آن با اصلاح مواد (61) و (62) اساسنامه «بانک صادرات ایران (سهامی عام)» مطابق مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت شد.

    پس از مصوبات فوق، شرایط واگذاری شرکت «ایران عشایر (کارخانجات آردسازی)» متعلق به‏ شرکت مادرتخصصی سازمان امور عشایر ایران مطرح و با قیمت پایه هر سهم به مبلغ 5,292,058 ریال جمعاً به مبلغ 1,447,510,164,450 ریال و با شرایط 40 درصد نقد و مابقی در اقساط 3 ساله طی 6 قسط با فواصل زمانی 6 ماهه از طریق بازار سوم فرابورس موافقت شد.


    در ادامه قیمت پایه و شرایط واگذاری 18 درصد سهام شرکت «فرآوری مواد پروتئینی سیستان و بلوچستان (فرآوری مواد پروتئینی گرم بهنام)» متعلق به‏ شرکت مادرتخصصی پشتیبانی امور دام کشور مورد ارزیابی هیئت عالی قرار گرفت، در همین راستا این شرکت با قیمت پایه هر سهم به مبلغ 207,010 ریال جمعاً به مبلغ 745,236,000,000 ریال و با شرایط 40 درصد نقد و مابقی در اقساط 2 ساله طی 4 قسط با فواصل زمانی 6 ماهه از طریق بازار سوم فرابورس عرضه می‌شود.

    علاوه‌بر مصوبات فوق، درخواست تعدادی از خریداران جایگاه ‏های سوخت مبنی بر انتقال سند جایگاه ‏های مذکور مطرح شد، که اعضای این هیئت فسخ قرارداد واگذاری آن دسته از جایگاه‏ های سوخت که کلیه مطالبات سازمان خصوصی سازی از جمله خسارت تأخیر تأدیه را پرداخت کرده‌اند را منصفانه ندانسته و مقرر شد تا سازمان یاد شده ضمن عدم ارائه درخواست اجرای احکام صادره، مراتب صلح موارد فوق را از طریق هیأت وزیران پیگیری نماید.


    در هفتمین مصوبه اعضای هیأت عالی واگذاری، عناوین مشاغل مربوط به مشمولین آیین‏ نامه اجرایی نحوه بیمه مسئولان و مجریان امر واگذاری، مطرح و مقرر شد سازمان خصوصی‏ سازی ظرف مدت یک هفته نسبت به ارائه گزارش در این زمینه و لیست کامل مشمولین اقدام نماید.

    بررسی اصول و چارچوب کلی اهلیت در واگذاری­ ها، آخرین دستور جلسه هیئت عالی واگذاری بود که در راستای آن مقرر شد سازمان خصوصی‏ سازی نسبت به ارائه نسخه اصلاحی دستورالعمل«روش انتخاب مشتریان راهبردی(استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها» مطابق اصول یاد شده در جلسات آتی هیأت اقدام نماید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط