فونیکسریمکسبهتام

نخستین ملاقات عمومی با تازه‌ترین محصول پارس‌خودرو

سهند به نمایشگاه مشهد می‌آید

عصر خودرو- سهند پارس‌خودرو حاصل تغییرات و به‌روزرسانی پلتفرم X۲۰۰ سایپا با همراهی موتور M۱۵+ است که به‌زودی با دو گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو که سال گذشته در نمایشگاه تحول صنعت خودروسازی رونمایی شد اکنون قرار است در نمایشگاه خودرو مشهد به نمایش دربیاید. نمایشگاه خودرو مشهد از ۹ الی ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۲ در سایت بین‌المللی برگزاری نمایشگاه‌های مشهد برگزار خواهد شد.

سهند به نمایشگاه مشهد می‌آید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سهند به‌عنوان یک سدان اقتصادی در تیپ بندی‌های متفاوتی تولید و عرضه خواهد شد که در فول ترین نسخه آپشن هایی از قبیل سیستم مالتی مدیا، سانروف، کروز کنترل، فرمان برقی با غربیلک جدید، سنسور باران، ترمز اضطراری و دوربین دید را با خود به همراه دارد. سهند به‌عنوان جدیدترین محصول تولیدی پارس‌خودرو قرار است در سه‌ماهه سوم سال 1402 به تولید انبوه برسد و بر اساس آنچه گروه سایپا اعلام کرده احتمالاً تا پایان سال جاری تیراژ تولید آن از مرز 15 هزار دستگاه فراتر خواهد رفت. طراحی به‌روز در نمای بیرونی و داخلی، تنوع تجهیزات و امکانات در مدل‌ها و تیپ‌های مختلف و انطباق با آخرین استانداردهای 85 گانه ازجمله شاخص‌های محصول سهند است.

     

    پلتفرم X200 سایپا که پیش‌تر خودروهای تیبا و ساینا بر روی آن تولیدشده بود اکنون در نسخه‌ای بلوغ‌یافته‌تر میزبان خودرو سهند شده است. سهند پارس‌خودرو یک سدان کلاس B به‌حساب می‌آید و به‌عنوان یک خودرو خانوادگی شناخته می‌شود. پارس‌خودرو برای این محصول علاوه بر امکانات رفاهی و ایمنی جدید، ظاهر و شخصیت متفاوتی نسبت به دیگر محصولات گروه سایپا را تولید کرده است. به‌علاوه اینکه استفاده از موتور M15+ که به تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ (VVT) مجهز است قدرت این موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی را تا 90 اسب بخار و 137 نیوتن متر بالابرده است.

    از مهم‌ترین تغییرات پیشرانه جدید سهند می‌توان به سر سیلندر و محفظه احتراق بهبودیافته، میل بادامک ارتقا یافته، بهبود عملکرد خنک کاری، منیفولد جدید، بهبود زاویه انژکتورها، کاهش اصطکاک رینگ‌ها، کاهش مصرف سوخت و افزایش نسبت تراکم از 9.7 به 10.5با تغییر شکل سطح پیستون اشاره کرد. در بخش فنی استفاده از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها VVT و دریچه گاز برقی موجب عملکرد بهتر موتور و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی شده است. همچنین وجود سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC موجب افزایش چشمگیر پایداری خودرو در ترمز گیری و یا مسیرهای منحنی یا لغزنده می‌شود. سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها TPMS و نشانگر تعویض دنده از دیگر تجهیزات استانداردی سهند در تمام تیپ‌های آن است. طراحی درب موتور و سپر جلوی خودرو نیز به‌گونه‌ای است که مطابقت کامل با استاندارد حفاظت از عابر پیاده PPS دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط