فونیکسریمکسبهتام

سایپا با محصولات تولیدی و وارداتی به دو نمایشگاه رفت

نمایش تازه های سایپا

عصر خودرو-گروه خودروسازی سایپا یکی از پرشورترین حضورهایش را امسال در بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد و همچنین نمایشگاه هفته دولت به نمایش گذاشت.

نمایش تازه های سایپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹:۰۰

سایپا اطلس
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کاپیتان محصولات سایپا در بدو ورد به سالن اختصاصی این خودروساز به بازدیدکنندگان خوش آمد می گفتند. در صدر این خودروها، سایپا اطلس روی یک سکوی گردشی به عنوان گل سرسبد محصولات تازه سایپا خودنمایی می کرد؛ خودرویی که بر پایه پلتفرم X200 به عنوان سومین نسل از این خانواده توسعه پیدا کرده و از طراحی جدید بخصوص در نمای عقب و جلو بهره می برد. طراحی جدید اطلس فاصله زیادی از کوییک و ساینا گرفته و در نمای جانبی تنها اشتراکاتی با نسخه های قبلی دارد. در قلب اطلس، پیشران هبهبود یافته M15 نسل جدید GSI قرار گرفته که با سیستم جدید زمان بندی متغیر سوپاپ ها یا VVT و همچنین هدرز، مصرف سوخت را به میزان حدود 0.5 لیتر کاهش می دهد و قدرت این خودرو به 90 است بخار رسیده است و گشتاور آن نیز با رشد 7 نیوتون متری به 137 نیوتون متر رسیده است.

اطلس قرار است در 4 تیپ و نسخه های مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض 6 سرعته دستی به بازار عرضه شود و عایق بندی کابین آن نیز تا حد قابل توجهی ارتقاء پیدا کرده است. تغییر نمای داخلی این خودرو داشبورد ان نیز نقطه قوت قابل توجه دیگری است که به طور کامل از کوییک فاصله گرفته و این داشبورد جدید که بخش مهمی از آن از محصولات رنو الگو گرفته شده، هویت اطلس را از محصولات پیشین پلتفرم X200 جدا می کند.

اطلس در تیپ 2 نسخه E که فول آپشن ترین نسخه این خودرو است به امکاناتی نظیر ترمز ESC+TCS+HSA+ABS+EBD+BAS، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک ، غربیلک فرمان D-TYPE، چراغ روشنایی اتوماتیک (Auto Light)، مولتی مدیا با نمایشگر 7 اینچ، دوربین دید عقب، صندلی با روکش چرم، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، سانروف، سیستم استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید PEPS، بدنه با سقف رنگی متمایز همراه با ملحقات رنگی، شیشه دودی عقب، سنسور باران، توییتر 2 عدد و تشخیص نقطه کور BSD مجهز شده است. البته به نظر می رسد نسخه پایه این خودرو امکاناتی نظیر نمایشگر لمسی  7 اینچ، دوربین عقب، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، سانروف، بدنه دو رنگ، صندلی راننده با گرم کن، سنسور باران، شیشه دودی عقب ، هشدار نقاط کور و توییتر را در فهرست آپشن ها ندارد.

کاپیتان چانگان
در میانه غرفه سایپا، کاپیتان محصولات وارداتی این خودروساز از برند چانگان به نام چانگان UNI-K قرار داشت. این خودرو با طول حدود 4865 میلیمتر بزرگترین عضو خانواده UNI از برند چانگان است که به پیشرانه 2لیتری توربو GDi  با حداکثر توان 233 اسب بخار و حداکثر گشتاور 390 نیوتون متر مجهز شده و از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک قدرت را به محور جلو یا 4 چرخ منتقل می کند که در فاز نخستین نمونه وارداتی این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو تک محور است. از مهمترین امکانات این کراس اوور می توان به کروز کنترل تطبیق پذیر با قابلیت حفظ فاصله با خودرو روبرو، ترمز خودکار، هشدار حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، دوربین 360 درجه، هشدار نقاط کور BSD، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه های هوای جلو، جانبی، پرده ای، گرم کن و تهویه صندلی های جلو و ... اشاره کرد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.9 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده و شتاب این خودرو با وزن 1.9 تن حدود 8.8 ثانیه است. نکته عجیب قیمت 180هزار درهمی این خودرو در بازار امارات است که حدود 50 هزار دلار و نزدیک به 2.5 برابر سقف قیمت مجاز واردات است.

دومین وارداتی چانگان
چانگان CS55پلاس دومین گزینه وارداتی از برند چانگان پس از CS35پلاس به ایران است که در غرفه سایپا به نمایش درآمده بود. این خودرو برای اولین بار در سال 2017 به سبد محصولات سایپا ضافه شد و در سال 2019 پس از تغییرات ظاهری ، امکانات و مشخصات فنی نسخه پلاس آن معرفی شد. این کراس اوور با طول 4.5 متر در زمره کراس اوور های کامپکت بازار قرار می گیرد که به پیشرانه 1.5لیتری توربو 188 اسب بخاری با حداکثر گشتاور 300 نیوتون متر همانند چانگان UNI-T مجهز شده که قدرت را از طریق یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به محور جلو منتقل می‌کند.

ساینا Sدوگانه سوز
سایناS از معدود خودروهای دوگانه‌سوز کارخانه بازار ایران است. این خودرو که بر پایه مدل استاندارد ساینا S توسعه پیدا کرده از پیشرانه دوگانه سوز M15 بهره می برد که در حالت گازسوز حداکثر توان 73 اسب بخار و 112 نیوتون متر را تولید می کند و در حال بنزینی حداکثر توان آن به 83.5 اسب بخار و 127 نیوتون متر گشتاور می رسد. مصرف سوخت این خودرو در هر دو حالت گاز و بنزینی 7 لیتر در صد کیلومتر است و مخزن بنزین آن 41 لیتر و مخزن گاز آن 62 لیتر حجم دارد. این خودرو احتمالا در زمره مهمترین گزینه های جایگزینی تاکسی ها قرار خواهد داشت.

دو نسخه جدید شاهین با گیربکس اتوماتیک
سایپایی ها شاهین اتوماتیک را به مشهد بردند و نسخه اتوماتیک پلاس این خودرو نیز در نمایشگاه هفته دولت تهران به نمایش درآمد. شاهین اتوماتیک از پیشرانه M15 توربو با حداکثر توان 109 اسب بخار و حداکثر گشتاور 178 نیوتون متر بهره می برد که از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض 7 سرعته دستی به محور جلو منتقل می شود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو اتوماتیک 7.5 لیتر در صد کیلومتر است و از مهمترین امکانات آن می توان به تزئینات داخلی کروم و تریم دورنگ، کروز کنترل - کلید تنظیمات کروز کنترل روی فرمان ، قطعات هیدروگرافی (زیر آرنجی، ابروی داشبورد، پنل دسته دنده)، کف پوش سه بعدی، قاب دستگیره داخلی و فرمان - دریچه‌های هوا JET BLACK و مولتی مدیا با نمایشگر 10 اینچ در کنار سانروف، گرمکن آینه‌های جانبی، نمایشگر سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS)، صندلی با روکش چرم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ترمز ABS+EBD+BAS+TCS+ESC+HSA و ... اشاره کرد.

همچنین شاهین پلاس از پیشرانه جدید ME16 بهره می برد که حداکثر توان آن به حدود 115 اسب بخار می رسد و حداکثر گشتاورش 147 نیوتون متر است.و این پیشرانه 1.6 لیتری 16 سوپاپ جدید سایپا ک هروی کادیلا و سیتروئن M44 نیز نصب شده پمپ روغن و دینام متفاوتی نسبت به موتور EC5 سیتروئن دارد و قدرت و گشتاور بهتری نسبت به TU5پلاس ایران خودرو تولید می کند. سایپا در نسخه پلاس شاهین بر خلاف نسخه اتوماتیک، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک DAE را انتخاب کرده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۲
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
      آرشیو