فونیکسریمکسبهتام

رشد ۸۹ درصدی تولید خودرو توسط بخش خصوصی در ۴ ماهه نخست سال

عصر خودرو- تولید خودرو توسط بخش خصوصی در ۴ ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۹ درصد رشد داشته است.

رشد ۸۹ درصدی تولید خودرو توسط بخش خصوصی در ۴ ماهه نخست سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس؛ تولید خودرو توسط خودروسازان بخش خصوصی در تیرماه سال گذشته 10 هزار و 67 دستگاه و در تیرماه امسال 21 هزار و 277 دستگاه بوده است که بر این اساس رشد تولید خودروی سواری توسط بخش خصوصی در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 111 درصد بوده است.

    براساس آمار وزارت صمت، در 4 ماهه ابتدای امسال 70 هزار و 485 دستگاه خودرو و در چهارماهه نخست سال گذشته 35 هزار و 885 دستگاه خودرو توسط بخش خصوصی تولید شده است که مقایسه این آمار حاکی از  رشد 96 درصدی تولید خودرو سواری توسط بخش خصوصی در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

    تولید وانت در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد و تولید کامیونت، کامیون و کشنده در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته توسط بخش خصوصی 109 درصد رشد داشته است.

    تولید مینی‌بوس و میدل باس نیز در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته توسط بخش خصوصی 25 درصد رشد داشته است اما تولید ون و اتوبوس کاهش داشته است.

    در مجموع تولید انواع خودرو توسط بخش خصوصی در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته 89 درصد رشد داشته است بطوری که در 4 ماهه نخست سال گذشته 47 هزار و 868 دستگاه انواع خودرو تولید شده بود که این تعداد در 4  ماهه نخست امسال به 90 هزار و 259 دستگاه خودرو رسیده است.

    گفتنی است، عبدالله توکلی لاهیجانی در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با وزیر صمت اعلام کرد که  امسال برنامه تولید یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو را داریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط