فونیکسریمکسبهتام

افتتاح خط پیشرفته تولید مکانیزه آمیزه‌های لاستیکی در آرسام پلاست راز

عصر خودرو- خط تولید آمیزه‌های لاستیکی شرکت آرسام پلاست راز به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین خطوط تولید مکانیزه خاورمیانه از لحاظ سطح تکنولوژی و تجهیزات به‌کار‌ رفته، با ظرفیت تولید ماهیانه ۳۰۰ تن آمیزه لاستیکی، آن هم در یک شیفت کاری با حضور مقامات محلی در مجتمع صنعتی رایزکو واقع در شهر صفادشت رونمایی شد.

افتتاح خط پیشرفته تولید مکانیزه آمیزه‌های لاستیکی در آرسام پلاست راز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹:۰۰

تولید آمیزه‌های پلیمری در خط تولید کامپاند لاستیک با عمق خودکفایی قریب به 80 درصد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در حاشیه این مراسم، سعید ناصریان مدیر تولید سایت کامپاند و مواد پلیمری هلدینگ رایزکو با اشاره به استراتژی‌های توسعه‌ای هلدینگ رایزکو گفت: در راستای تعمیق ساخت داخل، ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی و همچنین خودکفایی هر چه بیشتر، تامین آمیزه‌های لاستیکی شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری و توسعه راهبردی راز و سایر مصرف‌کنندگان در دستور کار هلدینگ رایزکو قرار گرفت و خوشبختانه امروز توانستیم با یاری خداوند و تلاش همکارانمان در هلدینگ رایزکو شاهد افتتاح خط مکانیزه تولید آمیزه‌های لاستیکی باشیم.

وی افزود این خط به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین خطوط تولید مکانیزه خاورمیانه از لحاظ سطح تکنولوژی و تجهیزات موجود ، شامل: سیستم‌ مکانیزه میکرودوزینگ، سیستم توزین و انتقال مواد، سیستم اختلاط متشکل از یک بنبوری و دو غلطک با تکنولوژی روز، مجهز به کنترل‌های دقیق فرآیندی است و قابلیت برنامه‌ریزی فرآیند به صورت خودکار را دارد. همچنین سیستم‌های بچ‌آف مکانیزه جهت خنک‌کاری آمیزه‌های تولیدی و اکسترودر استرینر جهت حذف ناخالصی‌های احتمالی و  ارتقاء کیفیت  آمیزه تولیدی در این خط به کار گرفته شده‌اند.

آزمایشگاه تخصصی و برخط سایت نیز با بهره‌گیری از تجهیزاتی مانند بنبوری کارگاهی، پرس پخت،  دستگاه‌های متنوع آزمون‌های خواص فیزیکی- مکانیکی، رئومتر و مونی ویسکومتر علاوه بر قابلیت مشارکت در پروژه‌های تحقیق و توسعه محصولات جدید، امکان بررسی وکنتـرل آمیزه‌های تولیدی را در مراحل مختلف فرآیند فراهم کرده و بر اساس استانداردهای موجـود، اقدام به  بررسی و تایید محصول در مراحل مختلف فرآیند می‌کند.

سرمایه‌گذاری 2.5 میلیون دلاری ارزی و  سه هزار میلیارد ریالی در راه‌اندازی خط تولید آمیزه‌های  لاستیکی

حمیدرضا صمدی مدیرعامل و رییس هیئت مدیره هلدینگ رایزکو ضمن تقدیر از اعضای خانواده بزرگ رایزکو که بار دیگر توانستند در راستای پیشرفت و توسعه کشور خلق تفاوت کنند، گفت: این خلق تفاوت دست‌رنج سال‌ها تلاش این تیم در کنار یکدیگر است و در مدتی قریب به 40 سال که در حال فعالیت در صنعت کشور هستیم، تلاش می‌کنیم که تمام وجود خود را برای این کشور بگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که کمتر از 8 درصد اقتصاد کشور در اختیار بخش خصوصی است، گفت: این بخش همواره تلاش کرده و حرکت رو به جلو داشته است، اما متاسفانه این رشد بخش خصوصی در 50 سال گذشته تنها 2.2 برابر بوده است و حمایت‌ها غالبا در بخش دولتی اتفاق می‌افتد.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ رایزکو تصریح کرد نام‌گذاری امسال بسیار با درایت بوده است، چرا که اگر نامگذاری‌ها در 15 سال گذشته را بررسی کنیم متوجه می شویم که تمامی در رابطه با حفظ اشتغال و توسعه صنعت بوده است.

صمدی در ادامه از دولتمردان خواست تا  تمرکز بر بخش اول منویات رهبر معظم انقلاب در شعار امسال، یعنی مهار تورمی که صنعت و زندگی مردم ایران را به شدت تحت تاثیر قرار داده و باعث کند شدن آهنگ رشد شرکت‌ها شده است را در دستور کار خود قرار دهند و در جامه عمل پوشاندن به بخش دوم فرمایشات معظم‌له، یعنی رشد تولید، به بخش خصوصی اعتماد کنند و بیشتر به آن بها دهند.

وی تاکید کرد با توجه به افزایش تورم  اگر بخواهیم امروز این خط تولید مکانیزه را راه‌اندازی کنیم 2.5 برابربیش از این میزان نیاز قبلی به سرمایه‌گذاری ریالی احتیاج داریم.
حمیدرضا صمدی با اشاره به توافق خود با اعضای خانواده رایزکو از سال 88 در خصوص افتتاح حداقل 8 پروژه شاخص در هر سال به یمن وجود مضجع شریف حضرت ثامن‎الائمه(ع)، از افتتاح پروژه ویژه دیگری در شرکت جنرال کب پارس، یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ رایزکو تا پایان سال جاری خبر داد.

رییس هیئت مدیره هلدینگ رایزکو در پایان ضمن اشاره به اهمیت صنعت در رشد و شکوفایی منطقه و کشور اظهار کرد: وظیفه ما خلق تفاوت صنعتی است، باید بتوانیم این تفاوت را ایجاد کنیم و در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنیم. همه همکاران ما در خانواده رایزکو،  با وجود انواع مسائل و کمبودها از قبیل کمبود منابع انرژی، مشکلات بانکی و مشکلات ناشی از تورم، هر روز را متفاوت شروع می‌کنند و به امید روزی هستیم که با ایمان به خود، بتوانیم در جای‌جای کشورمان بهترین تغییرها را ایجاد کنیم.

در راستای حمایت از بخش خصوصی تمام‌قد ایستاده‌ایم

محمدعلی کریمی شهردار صفادشت نیز در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر از مدیریت هلدینگ رایزکو و قدم‌هایی که این مجموعه در راستای توسعه و شکوفایی منطقه صفادشت برداشته است، گفت در سال‌های جنگ تحمیلی وظیفه دفاع از کشور در مقابل دشمنان را داشتیم و امروز نیز وظیفه حمایت از بخش خصوصی و مجموعه‌های هم‌چون رایزکو را در جنگ اقتصادی داریم؛ و تمام‌قد در این راه ایستاده‌ایم و هر چه در توان داشته باشیم برای حمایت از مجموعه‌های تولیدی تلاش می‌کنیم.

گفتنی است شرکت آرسام پلاست راز با هدف تامین آمیزه‌های پلیمری پیشرفته صنایع خودرو، لوازم خانگی و الکتریکی از سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر با ظرفیت تولید ماهیانه  ٦۰۰ تن آمیزه های متنوع ترموپلاستیکی ، تامین کننده اکثر کامپاندهای تخصصی مورد نیاز  شرکت‌های زیر‌مجموعه هلدینگ معظم رایــزکو و بسیاری از دیگرصنایع کشور است.

این شرکت همچنین در سال گذشته موفق به دریافت تاییدیه دانش بنیان 11 محصول مختلف شده است.

خبرنگار: اعظم صباغ

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط