فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

زوتی DL۵ از سال آینده با ۵۰ درصد داخلی سازی عرضه می‌شود

پارس خودرو ۳ محصول جدید خود را روانه بازار می‌کند

عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه شاسی بلند شهری زوتی DL۵ از سال آینده با موتور هیبرید برقی عرضه می شود، گفت: با توجه به ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در پارس خودرو، این مجموعه بدون شک می‌تواند بزرگترین خودروساز ایرانی در بازارهای صادراتی شود.

زوتی DL۵ از سال آینده با ۵۰ درصد داخلی سازی عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، محمدعلی تیموری در مراسم رونمایی از زوتی 5DL، با تاکید بر اینکه پارس خودرو سومین خودروساز کشور است، اظهارداشت: تولید خودروی پراید در شرکت پارس خودرو باعث شد که توسعه محصول در این شرکت مسکوت بماند. این در حالی است که شرکت پارس خودرو، تجربه همکاری با خودروسازان جهانی چون نیسان و رنو را در کارنامه کاری خود دارد.

    او با بیان اینکه در راستای توسعه شرکت‌های زیرمجموعه گروه سایپا، اعتقاد داریم که منابع مالی شرکت‌ها و توسعه محصول باید در اختیار خودشان باشد، ادامه داد: برای اولین بار است که شرکت پارس خودرو 3 محصول مستقل  شامل زوتی5DL، سهند و کادیلا را دارد.

    تیموری با بیان اینکه پیش فروش خودروی سهند شهریورماه سال جاری آغاز می شود و این خودرو استانداردهای 85گانه را با موفقیت گذرانده است، افزود: خودروی کادیلا که چندی پیش از آن رونمایی شد، با همکاری قطعه سازان توانمند داخلی به تولید انبوه می رسد؛ این خودرو با نام و نشان شرکت پارس خودرو روانه بازار می شود. سعی بر این است که خودروی کادیلا تا پایان امسال به تولید انبوه برسد.

    او با بیان اینکه سومین محصول شرکت پارس خودرو، زوتی 5DL است که به زودی به دست متقاضیان خواهد رسید، اذعان داشت: گروه خودروسازی سایپا به سمت استفاده از موتورهای جدید و به ویژه موتورهای برقی رفته است. از این رو سال آینده خودروی زوتی 5DL با موتور هیبرید برقی عرضه می شود.

    تیموری افزود: زوتی 5DL، در مرحله نخست به صورت سی. بی. یو (خودروی کامل) وارد می شود، اما در ادامه به صورت اس. کی. دی (بسته‌ای کامل، شامل همه قطعاتی است که برای تولید وسیله نقلیه باید سوار شود) و سی. کی. دی (قطعات نیمه سوار شده است) عرضه خواهد شد و سپس از سال آینده با تجهیز آن به موتور داخلی، داخلی سازی آن به 50 درصد خواهد رسید.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام اینکه شرکت پارس خودرو به ماهیت گذشته خود که عرضه خودرو مجلل به بازار است، بر می گردد، تصریح کرد: به زودی خودروی چانگان یونی وی هیبرید (UNI-V) که یک محصول بسیار مجلل، با تکنولوژی بالا و فول مزایا است، توسط پارس خودرو  وارد کشور می شود.

    او با تاکید بر اینکه شرکت پارس خودرو ظرفیت تولید بیش از ٢٥۰ هزار دستگاه خودرو را دارد که این امر بسیار ارزشمند است، افزود: پارس خودرو به دلیل ظرفیت و پتانسیل بالایی که دارد، می تواند در میان خودروسازان داخلی بیشترین میزان صادرات را داشته باشد؛ در این میان قرارداد صادرات خودروP90  با یکی از کشورها منعقد شده است.

    مدیرعامل گروه سایپا با بیان اینکه قرارداد تولید موتورهای هیبریدی با یکی از بهترین شرکت‌های چینی منعقد شده است، یادآورشد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است خودروی آریا (محصول جدید شرکت سایپا) به موتور هیبرید برقی مجهز شود. مصرف سوخت این خودرو 1.4 لیتر در هر 100 لیتر پیمایش خواهد بود.

    در ادامه سیامک شاهسواری، قائم مقام مدیرعامل پارس خودرو در امور مهندسی، کیفیت و توسعه محصول نیز در مراسم رونمایی از زوتی 5DL، گفت: زوتی 5DL با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ به قدرت 144 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن متر روانه بازار خواهد شد.

    او با بیان اینکه زوتی 5DL مجهز به گیربکس اتوماتیک است، گفت: از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به کروز کنترل، فرمان برقی، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، دوربین کمکی دید عقب و سیستم کنترل خودرو در سراشیبی، اشاره کرد.

    شاهسواری ادامه داد: نمایشگر باد لاستیک‌ها، آینه‌های برقی گرمکن دار جمع شونده، هشدار ترمز اضطراری، سنسور پارک، چراغ های خودکار با تنظیم الکترونیکی و روکش چرمی کابین از دیگر مزایای این خودرو است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط