فونیکسریمکسبهتام

حل مشکلات قطعه‌سازان و خودروسازان برای افزایش تولید خودرو

عصرخودرو: دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران خواستار حل مشکلات تامین ارز، کمبود نقدینگی و پرداخت تسهیلات بانکی به قطعه‌سازان و خودروسازان برای افزایش تولید خودرو شد.

حل مشکلات قطعه‌سازان و خودروسازان برای افزایش تولید خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹:۰۱


    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ساسان قربانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بیشتر خودروسازان و قطعه سازان موفق به دریافت ارز از اتاق مبادلات نشده اند.



    وی با بیان اینکه قیمت برخی مواد اولیه در سال جاری تا 300 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: به این ترتیب قیمت تمام شده تولید خودرو افزایش یافته اما قیمت فروش این محصول متناسب با آن رشد نداشته است.



    دبیر انجمن قطعه سازان ایران ادامه داد: در این میان بانک ها نیز از پرداخت تسهیلات به خودروسازان و قطعه سازان خودداری می کنند بنابراین مشخص نیست که صنعتگران چگونه باید منابع لازم برای جبران رشد هزینه های تولید را تامین کنند.



    وی افزود: نتیجه چنین وضعیتی کاهش حدودا 50 درصدی تولید خودرو در کشور است به گونه ای که قطعه سازان نتوانسته اند منابع مالی مورد نیاز برای خرید مواد اولیه و تولید محصول را تامین کنند.



    قربانی تصریح کرد: اگرچه در چند هفته اخیر تیراژ تولید خودرو اندکی افزایش یافته اما در صورت حل نشدن این مشکلات امیدی به بهبود وضعیت وجود نخواهد داشت.


    کرمان موتوراکستریم