فونیکسریمکسبهتام

نخبه کشی بخش خصوصی توسط وزارت صمت

حملات لفظی شخص اول اداره صنعت مملکت تا شب عید هم ادامه دارد

عصر خودرو- علیرغم تمامی توصیه های رهبر انقلاب و تاکید بی سابقه ایشان در جمع کارآفرینان مبنی بر اینکه اول انقلاب اشتباه کردیم و بخش خصوصی نابود شد اما گویا وزیر صمت سخنرانی رهبر انقلاب را به دلیل مشغله مسئولیت معاونت فروش صنعت خودرو نشنیده اند و تمام همت خود و همکارانشان را به کار گرفته اند تا بخش خصوصی صنعت خودرو را نابود کرده و فراری دهند. جالب اینجاست که در بین فعالان بخش خصوصی صنعت خودرو فقط و فقط گیرشان به گروه بهمنی هاست و نامی از دو خودروساز دولتی و بقیه خصوصی ها در مصاحبه های ایشان برده نمی شود.

حملات لفظی شخص اول اداره صنعت مملکت تا شب عید هم ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴:۰۰

    داشتن بخش خصوصی در کشورهای در حال توسعه آرزوی دولت ها و حکومت هاست اما فرهنگ حاکم بر کشور علیرغم توصیه های صریح و روشن رهبر مملکت مبنی بر واگذاری همه ارکان اجرایی ممکن به بخش خصوصی نه تنها نادیده گرفته شده بلکه تمام توان به کار گرفته می شود تا نفس بخش خصوصی نخبه مملکت گرفته شود.

    گروه بهمن تنها خودروسازی است که تحت حمله دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا و وزیر صمت ایران قرار دارد و با جمع این دو میتوان مرثیه ها نوشت و به حال مملکت گریست.

    هر کسی نه تنها در صنعت خودرو ایران بلکه در صحنه صنعتی و اقتصادی مملکت می داند که فعالان گروه بهمن با 40 سال تجربه، بهترین ها در تخصص خودشان هستند و تاریخچه پاکی دارند و در زمینه نحوه همکاری با شرکت های خارجی نیز پرونده مشخصی دارند. با این حال به نظر می رسد با چنین کارنامه روشنی مملو از بهترین ها،  با معمای حمله از سوی وزارت صمت مواجه هستیم و جالب است که طی 40 سال گذشته هیچ وزیری چنین کاری با بخش خصوصی صنعت خودرو نکرده است. چه کسی به وزیر صمت حق داده است تا از جایگاه عمومی برای حمله به یک شرکت خصوصی استفاده کند ما چنین قانون و قاعده ای را پیدا نکردیم.

    اینکه در یک گفت و گوی یک طرفه بدون حضور رسانه ها و در آخرین لحظات سال بدون اعلام گزارش جامع موضوع تخلف واگذاری خودرو از سوی شرکت های خودروساز، انگشت اتهام به سوی یک شرکت بخش خصوصی گرفته می شود، قطعا از سوی هیچ شخص عاقلی پذیرفتنی نیست. کما اینکه در همین مصاحبه گفته می شود که شرکت های دیگری نیز تخلف کرده اند اما هیچ اشاره ای به اسامی آنها نمی شود. اینکه  وزیر تمام همت خود را به کار می گیرد و بدون برگزاری هیچ جلسه ای خبر از جریمه کردن گروه بهمن می دهد و بعد این گروه خودروساز 14000 میلیارد تومان جریمه می شود، 85 میلیون نفر هموطن ایرانی چه برداشتی می توانند داشته باشند؟  اینها  نشانه های خطرناکی از حکمرانی غلط است. وقتی تمام مملکت تحت فشار غرب و تحریم هاست و گروه بهمن به طور خاص تحت تحریم است،  این رفتار ذهن هر انسان سالمی را به سوی ذهنیت های منفی و خطرناک سوق می دهد.

    اما راستی جناب رییس جمهور کدام بند از دستور هشت ماده ای شما در اصلاح رویه اداره صنعت خودرو در یک سال و نیم گذشته  محقق شد که پاسخ غیر رسمی و اتهام گونه شما در ماه گذشته مبنی بر رسیدگی نحوه واگذاری خودرو، امروز اینگونه ناقص در رسانه ها اعلام شد. اعلام جرم برای گروه بهمن که طبق قانونی سراسر مسئولیت آور برای دولت 50 درصد محصولاتش را در طرح مادران، 10 درصد در نوسازی خودروهای فرسوده و 20 درصد در طرح فروش آنلاین عرضه کرده است خنده دار نیست؟ آیا خودروساز برای فروش باقیمانده تولید،  آن هم بر پایه قیمت پایه اختیار ندارد؟

    آقای رییس جمهور خطابمان به شماست که حلقه اول اعتمادتان دستور شما و برنامه های راهبردی رهبر انقلاب را بر زمین گذاشته اند و سرنوشت ایران خودرو به عنوان سمبل توسعه صنعتی کشور را سه هفته روی هوا نگه داشتند  تا بخش خصوصی بعد از ده سال نابودی سرمایه اش دو صندلی هیات مدیره را در دست نگیرد. آنقدر زمین و زمان را به هم دوختند تا نتیجه مجمع را باطل کنند و وقتی دیدند هیچ راه قانونی وجود ندارد دست به دامان شورای رقابت شدند و تاوان این دو صندلی هم قطعا اعلام جریمه  پیش از برگزاری حتی یک جلسه در سازمان تعزیرات بود.

    جناب رییس جمهور محبت کنین صنعت خودرو را بیش از این مورد عنایت قرار ندهید چرا که این فرمان ضد توسعه، منجر به فراری دادن سرمایه داران و نابودی بخش خصوصی مملکت است.

    *تحریریه عصر خودرو

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو