فونیکسریمکسبهتام

خداحافظی با موتورهای احتراقی در کمتر از دو دهه آینده

عصر خودرو- شرکت هونداموتور به سرعت در حال رسیدن به رقبای خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی است اما مدیر ارشد این شرکت گفت که موتورهای احتراقی می‌توانند تا سال ۲۰۴۰ و پس از آن دوام بیاورند.

خداحافظی با موتورهای احتراقی در کمتر از دو دهه آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، توشیهیرو میبه، مدیرعامل هوندا در مورد انتقال شتابان خودروساز ژاپنی به خودروهای برقی گفت: من بیش از 30 سال است که در تجارت توسعه موتور هستم و این موضوع اندکی هراس دارد.

    همان‌طور که این شرکت خودروسازی به سمت بی‌طرفی کربن پیش می‌رویم و برروی الکتریکی‌سازی خودروها و سلول‌های سوختی متمرکز می‌شویم که از اجزاء تحرک آینده است.

    هوندا در پیروی از رقبای بزرگ‌تر، از فولکس واگن گرفته تا شرکت جنرال موتورز، برای توسعه و ساخت خودروهای برقی و باتری، کند بوده است و اکنون قصد دارد حداقل 40 میلیارد دلار تا سال 2030 سرمایه‌گذاری کند و هدف آن این است که خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی را تا پایان دهه به 40 درصد از فروش خود برساند.

    بر اساس گزارش رویترز، هوندا در حال توسعه خودروهای الکتریکی خود و همچنین باتری‌های پیشرفته‌ای با طراحی خود برای برخی از آن مدل‌های آینده است که اولین آن در سال 2026 وارد ایالات‌متحده می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط