فونیکسریمکسبهتام

ارتقای سامانه ناوبری خودرو و خدمات پس از فروش درسایپا با هدف جلب رضایت مشتریان

عصر خودرو- ارتقای سامانه ناوبری خودرو در گروه سایپا، امکان بررسی سلامت خودرو، توقف خودرو به دلایلی از قبیل سرقت، بررسی وضعیت حرکتی خودرو و ارائه گزارش به کاربر و همچنین، وضعیت سرویس های دوره ای خودرو را فراهم کرده است.

ارتقای سامانه ناوبری خودرو و خدمات پس از فروش درسایپا با هدف جلب رضایت مشتریان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از عصر ایران، اغلب بنگاه های اقتصادی به شکل مستمر در پی جلب مشتری جدید هستند بی آنکه دغدغه چندانی برای بررسی و رفع دلایل ریزش مشتریان خود داشته باشند. از 1990 به این سو، دو اصل کیفیت و رضایت مشتری به عنوان مهم‌ترین مسائل رقابتی در حوزه صنعت شناخته می‌شوند. بالا نگه داشتن رضایت مشتریان سبب وفاداری آنها و در نهایت کسب سود بیشتر برای بنگاه‌های اقتصادی می‌شود. نظر به اهمیت جلب رضایت مشتریان در اصول مدیریتی جدید، خودروسازی سایپا در سال جاری طرح های متعددی را در حوزه‌های مختلف تدوین و اجرایی کرده است. ارتقای سامانه ناوبری خودرو وخدمات پس از فروش از جمله آنهاست.

    سامانه ناوبری خودرو، سامانه یا سیستم کنترل خودرو است که مسئولیت مسیریابی و یافتن محل های مورد نظر را امکان‌پذیر می سازد و از طریق ارتباط با سامانه ماهواره ناوبری جهانی، اطلاعات موقعیتی خود را دریافت و مسیریابی را در جاده انجام می دهد. این سامانه حتی قادر است در موقیت هایی که سیگنال وجود ندارد یا ارتباط ماهواره‌ای به دلیل وارد شدن به نقاط کور قطع می شود، جهت‌یابی را انجام دهد. نحوه عملکرد سامانه ناوبری خودرو در ارتباط مستقیم با سطح رضایت مصرف کنندگان قرار دارد از همین رو، گروه خودروسازی سایپا در سال جاری و در راستای جلب رضایت حداکثری مصرف کنندگان، طرح های متعددی را برای ارتقای سامانه ناوبری در خودروهای تولیدی خود اجرایی کرده است.

    طرح های مذبور اهداف مهمی از جمله موارد زیر را دنبال و محقق می کنند:
    • ارتقای امنیت خودرو و کاهش سرقت
    • کاهش هزینه های بازسازی و تعمیرات ناشی از تصادف و به دنبال آن، کاهش هزینه های بیمارستانی و درمانی
    • بهبود محیط زیست از طریق کاهش آلودگی هوا
    • کم کردن هزینه های بیمه و کنترل جاده ای از جمله نیروی پلیس و دوربین های کنترل شهری و برون شهری
    • کاهش مصرف سوخت با مسیریابی بهینه و کاستن از حجم ترافیک
    • کاهش تصادفات جاده ای

    ارتقای سامانه ناوبری خودرو در گروه سایپا، امکان بررسی سلامت خودرو، توقف خودرو به دلایلی از قبیل سرقت، بررسی وضعیت حرکتی خودرو و ارائه گزارش به کاربر و همچنین، وضعیت سرویس های دوره ای خودرو را فراهم کرده است.

    این سامانه همچنین، امکانی ایجاد کرده تا در بازه‌های زمانی مختلف، وضعیت محل‌های توقف خودرو مشخص شود. در بحث امنیت خودرو نیز، در صورت سرقت به شکل برنامه‌ریزی شده و نه به صورت ناگهانی، خودرویی که مورد سرقت قرار گرفته، خاموش می شود و حتی در زمانی که خودرو روشن شده برای مالک خودرو پیامکی به جهت مشخص شدن وضعیت ارسال می شود. بررسی وضعیت سلامت خودرو و کنترل و ردیابی قطعات، ار دیگر خدمات سامانه ناوبری خودرو در گروه خودروسازی سایپا است. 

    ارتقای خدمات پس از فروش

    علاوه بر ارتقای سامانه ناوبری خودرو، گروه خودروسازی سایپا  با هدف جلب رضایت بیشتر مشتریان، در بخش خدمات پس از فروش نیز پروژه های متعددی را اجرایی کرده از جمله:
    • بهبود زمان انتظار مشتریان برای دریافت خدمات
    • عدم استفاده از قطعات غیراصلی و نامطمئن در شبکه نمایندگی ها
    • تجهیز امدادگران و تامین اقلام یدکی
    • ارتقای نمایندگی های رتبه 4 بر اساس نتایج ارزیابی سالانه وزارت صمت
    با توجه به افزایش قیمت خودرو در سال های اخیر، بدیهی است که انتظار مصرف کنندگان از تولیدات داخلی نیز  بیشتر شده به این معنا که مشتری، در نسبت با هزینه ای که برای خرید خودرو می کند انتظار دارد خدمات مناسب و راضی کننده ای از سوی خودروساز دریافت کند. در همین رابطه، بهبود خدمات پس از فروش و تکریم مشتری اصول مهم و اثرگذار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط