فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس عرضه خودرو در بورس را کاملا بر قرعه‌کشی ترجیح می‌دهد

عصر خودرو- مهدی طغیانی گفت: بورس کالا و عرضه خودرو در آن را کاملا بر بخت آزمایی و قرعه‌کشی، ترجیح می‌دهیم. نامه‌ای که تعدادی از نمایندگان ارائه دادند ناظر بر این است که مابه‌التفاوت قیمت پایه و قیمت پایانی به شکل مالیات در یک صندوقی چون صندوق توسعه خودرو واریز، تا صرف توسعه صنعت خودرو شده و با روش کنترل‌پذیری، کیفیت ارتقا یابد.

مجلس عرضه خودرو در بورس را کاملا بر قرعه‌کشی ترجیح می‌دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از سنا، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با مسائل پیش آمده در مورد ادامه عرضه خودرو در بورس کالا گفت: ما بورس کالا و عرضه خودرو در آن را بر بخت آزمایی و قرعه‌کشی، کاملا ترجیح می‌دهیم.

    این نماینده مجلس با اشاره به اینکه باید عرضه خودرو در بازار بیشتر شده و عمق پیدا کند، عنوان کرد: نامه‌ای که تعدادی از نمایندگان ارائه دادند ناظر بر این است که مابه‌التفاوت قیمت پایه و قیمت پایانی به شکل مالیات در یک صندوقی چون صندوق توسعه خودرو که در طرح ساماندهی کمیسیون هم مطرح بود واریز، تا صرف ارتقای صنعت خودرو شده و با روش کنترل‌پذیری، کیفیت ارتقا یابد.

    طغیانی با اعلام اینکه بحث مابه‌التفاوت هیچ ارتباطی به خریدار، بازار و غیره ندارد، خاطرنشان کرد: دغدغه نمایندگان بحث مابه‌التفاوت است؛ البته افزایش عرضه برای افزایش عمق بازار و کاهش آرام آرام قیمت‌ها نیز مطرح است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط