فونیکسریمکسبهتام

خصوصی سازی صنعت خودرو در دولت رییسی (۶۹)

لیست اولیه بلند بالای خواستگاران عروس جاده مخصوص پیدا شد

عصر خودرو- در حالیکه هنوز تکلیف واگذاری سهام تودلی دو خودروساز بزرگ بعد از وعده نوروزی وزیر صمت معلوم نیست خبرها حاکی از رایزنی سنگین برای خرید سهام سایپا در پارس خودرو است.

لیست اولیه بلند بالای خواستگاران عروس جاده مخصوص پیدا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، آنچه از زمزمه های راهروهای وزارت صمت شنیده می شود از ایران خودرو ، آستان قدس رضوی، رایزکو، کروز، بهمن، گروه زر و ماموت به عنوان بخشی از متقاضیان خرید پارس خودرو یاد می شود. غیر از این لیست بلند بالا از شرکت های خصوص دیگری در حوزه های غیر خودرویی نیز در صف متقاضیان خرید سهام سایپا در پارس خودرو یاد می شود.

    اینکه با این هجمه و نیز دلایل متعدد دیگر، سایپا راضی به فروش سهام شرکت پارس خودرو شود ابهامات بسیاری وجود دارد. با این توصیف صف آرایی این همه متقاضی گردن کلفت برای خرید پارس خودرو اهمیت استراتژیک این شرکت در صنعت خودرو را نشان می دهد. موقعیت استراتژیک مکانی و نیز زیرساخت ها و سوابق تولید کیفی ترین خودروهای تاریخ کشور اهمیت فروش آن را دو صد چندان کرده است.

    در صورت اجرایی شدن واگذاری سهام سایپا در پارس خودرو شاهد دیدنی ترین ماراتن خصوصی سازی در صنعت خودرو ایران خواهیم بود. گفتنی است از متقاضیان چینی برای خرید پارس خودرو نیز یاد می شود که بعید به نظر می رسد خیلی جدی باشد و در صورت استقبال چینی ها تاریخ جدیدی را باید در تاریخ صنعت خودر ایران شاهد باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط