فونیکسریمکسبهتام

توقف تولید ۵ خودرو از ماه‌ها قبل به خودروسازان اعلام شده بود

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه توقف تولید ۵ خودرو از ماه‌ها قبل به خودروسازان اعلام شده بود، گفت: خودروسازان برای تعهد به مشتریان باید از سازمان اجازه می‌گرفتند.

توقف تولید ۵ خودرو از ماه‌ها قبل به خودروسازان اعلام شده بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، مهدی اسلام پناه امروز در یک نشست خبری صمیمانه با خبرنگاران در مورد اقدامات سازمان ملی استاندارد برای مبارزه با کم فروشی برخی واحدهای تولید‌کننده مواد غذایی بیان داشت: در گام اول اجرای طرح مبارزه با کم فروشی 365 گونه صنعت شناسایی شد که در میان این تعداد به طور متوسط 41.3 درصد کم فروشی داشتند.

    رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه گام دوم طرح مبارزه با کم فروشی نیز در حال انجام است، افزود: در نتیجه به واحدها و مراکزی مبتلا به موضوع کم فروشی که حتی برخی از آنها جزء برندهای معروف و شناخته شده بودند اطلاع داده و مراجعه شد و در بررسی‌های بعد شاهد بودیم که موضوع حل شده است.

    وی  با بیان اینکه 5 نوع خودرو تیبا، تیبا 2، سمند، ساینا و 405 دیگر تولید نمی‌شود، افزود: وزیر صمت در سازمان  استاندارد حضور داشتند و این موضوع را اعلام کردند ضمن اینکه چندین مرتبه نیز در رسانه‌های مختلف این موضوع بیان شده است.

    اسلام‌پناه با اشاره به اینکه خودروسازان  قبل از  اعلام توقف این خودرو تعهداتی به مشتریان داده بودند، گفت: البته خودروسازان باید در خصوص تعهد به مشتری برای فروش و پیش فروش از سازمان استاندارد اجازه می‌گرفتند.

    وی بیان داشت: سازمان استاندارد در کنار مردم است، اگر می‌گوییم که یک کالایی عیوب پرتکرار دارد و سازنده باید ایرادات را برطرف کند، اگر می‌گوییم که خودروساز باید تعهد دهد که رضایت مردم را تامین کند اینها به معنای در کنار مردم بودن است.

    رئیس سازمان ملی استاندارد بیان داشت: ما خودروسازان را مکلف کرده‌ایم که در مورد خودروهایی که تولید آن متوقف شده است، خدمات رایگان ارائه دهد و تعهدات قبلی را پاس کنند ضمن اینکه این اقدامات اکنون در حال انجام است.

    وی  افزود:  خودروسازان پس از اعلام توقف تولید خودروهای مذکور اعلام کردند که خودرو جایگزین تعیین می‌کنند و به مشتریان تحویل می‌دهند که ما نیز به آنها اعلام کردیم ضمن جلب نظر مصرف کننده این کار باید با الزامات و استانداردهای سازمان ملی استاندارد ایران انجام شود.

    اسلام پناه بیان داشت: همچنین خودروسازان اعلام کردند که عیوب خودروها را با نظارت بازرسان و شرکت‌های بازرسی‌ نهاد همکار سازمان ملی استاندارد برطرف می‌کنیم که تاکنون بیش از چند هزار از  این خودروها در این فرآیند در  اختیار مصرف کننده قرار گرفته است.

    وی بیان داشت: سازمان ملی استاندارد سیاستگذار است اما باید پذیرفت که وقتی تولید 5 نوع خودرو که سال‌ها در حال تولید بوده متوقف می‌شود، تنش‌هایی نیز خواهد داشت.

    اسلام پناه گفت: از ماه‌های قبل نیز اعلام شده بود که اگر عیوب و استانداردهای لازم پاس نشود تولید متوقف می‌شود لذا تصمیم آنی نبوده بلکه ساعت‌ها ‌درباره آن فکر شده بود و ماه‌ها نیز برای اجرای آن زمان داده شده بود، بنگاه تولید باید به سمت رعایت متغیرهای ترتیبی کیفیت حرکت کند و یک خودروی کیفی - ایمن در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

    رئیس سازمان ملی استاندارد بیان داشت: سازمان استاندارد شرایط را به نحوی تسهیل کرده که به مردم کمک شود و دائما موضوع را پیگیری می‌کنم و حتی به طور دقیق در جریان تعداد خودروهای تحویلی هستیم.

    وی درباره اظهارات برخی سازمان‌ها در مورد غیراستاندارد بودن خودروها، افزود: اگر سازمان ملی استاندارد مرجعیت دارد بگذارید به مرجعیت خود عمل کنیم و اگر جاهای دیگری مرجعیت دارند به مرجعیت خود عمل کنند.

    اسلام پناه اظهار داشت: براساس قانون، سازمان  استاندارد مرجع رسمی حاکمیتی در کشور است که عهده‌دار سیاست‌گذاری، هدایت نظام استاندارد، اطمینان بخشی به کیفیت کالا و خدمات است که در داخل کشور، تولید، وارد و صادر می‌شود، اگر هر فردی نظر بدهد و ما نیز پاسخ بدهیم به منزله حاشیه رفتن است، یکسری استانداردها  و ضوابط وجود دارد که به آنها عمل می‌کنیم و در مرزبندی نیز خط قرمز ما رقم خوردن کیفیت و ایمنی برای مردم است و وظیفه دستگاه دیگر را نیز بر عهده نمی گیریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو