فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت خودروسازی اسنا خبر داد:

ظرفیت تولید ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ اتوبوس در سال را داریم

عصر خودرو- شرکت خودروسازی آسنا نامی آشنا در توسعه حمل و نقل شهری ایران است که با عرضه گسترده اتوبوس های BRT و ون های دلیکا شناخته می شود.

ظرفیت تولید ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ اتوبوس در سال را داریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این شرکت با سابقه بیش از 20 سال فعالیت ضمن در اختیار داشتن سهم قابل توجهی از ناوگان حمل و نقل شهری از سال 99 همکاری خود با گروه بهمن را جهت هم افزایی توانمندی ها آغاز کرده و طی این سال ها اقدام به ارائه سرویس و تامین قطعات اتوبوس های BRT و ون های دلیکا کرده است. اکنون که حدود 20سال از آغاز فعالیت این خودروساز می گذرد به واسطه همکاری با گروه بهمن، این گروه برنامه های توسعه ای را در دستور کار دارد که مشروح آن در کنفرانس خبری صبح ششم اردیبهشت ماه توسط مدیرعامل این مجموعه تشریح شد.

    جلیل هاشمی؛ مدیرعامل خودروسازی اسنا گفت: اسنا همواره به دنبال عرضه خودروهایی بوده که منجر به ایجاد اشتغال شود و محصولاتی در دستور کار ما قرار داشته که خیلی به آن ها توجه نمی شده است. وی در زمینه همکاری با گروه بهمن از سال 99 گفت: با توجه به توانمندی های گروه بهمن در زمینه شبکه خدمات پس از فروش، امکانات ساخت بدنه و شاسی و ... گروه خودروسازی اسنا تصمیم به آغاز همکاری با گروه بهمن که مجموعه ای خصوصی است را گرفت.

    شهرداری تهران اخیرا درخواست واردات اتوبوس دست دو از کشورهای همسایه نظیر کویت، امارات و ترکیه را مطرح کرده است که با واکنش انجمن خودروسازان ایران و شرکت های فعال در حوزه تولید اتوبوس مواجه شده است. خودروسازی اسنا به عنوان یکی از مهمترین تولیدکنندگان اتوبوس در ایران نیز به این موضوع واکنش نشان داد و هاشمی در این زمینه گفت : اتوبوس های دست دو مورد نظر شهرداری عمری 10 تا 13 ساله دارند در حالی که عمر مفید اتوبوس 7 تا 8 سال است و بر اساس شنیده ها این اتوبوس ها استاندارد یورو2 دارن ددر حالی که ما برای تولید اتوبوس موظف به استفاده از قوای محرکه با استاندارد یورو4 DPF یا یورو5 EEV هستیم و خودروسازی اسنا تنها با یک شیفت می توان ددر سال 1000 تا 1500 اتوبوس تک و دوکابین به تولید برساند. هاشمی افزود: در راستای توسعه حمل و نقل عمومی دولت موظف به پرداخت 80 درصد قیمت اتوبوس ها و شهرداری ها موظف به پرداخت 20 درصد قیمت آن هستند که سهم دولت سال های گذشته از بودجه حذف شده بود اما در سال 1401 مجدد به بودجه برگشته و شهرداری ها می توانند از این مزیت تسهیلاتی استفاده کنند.

    موضوع فرسودگی عمر ناوگکان ون های دلیکا در سازمان تاکسیرانی بحث دیگری است که با توجه به گذر عمر این ون ها از 10 سال از دوره وارانتی و تامین قطعات اسنا نیز خارج شده اند. بی نظیر؛ قائم مقام خودروسازی اسنا در این زمینه و در پاسخ به خبرنگار عصرخودرو گفت: مذاکراتی با تاکسیرانی در زمینه بازسازی و یا نوسازی ون ها انجام شده که هنوز نتیجه آن مشخص نیست. وی افزود: رانندگان ون ها در دوره وارداتی به اسنایدک مراجعه می کردند اما با اتمام این دوره در حال حاضر تعمیرگاه های سطح شهر به این ون ها خدمات ارائه می کنند. این مقام مسئول اسنا همچنین از استمرار ارتباط با شرکت های معتبر اروپایی برای تامین قطعات علی رغم مشکلات تحریم ها خبر داد.
    توسعه شبکه خدمات توسط شرکت اسنایدک یکی دیگر محوریت های مهم در این کنفرانس خبری بود که هاشمی در این زمینه گفت: قرار است سازمانی مشترک بین بهمن و اسنا تشکیل شود تا بتوان بحث های خدماتی را گسترش دهیم. وی همچنین در زمینه نحوه ارائه خدمات به محصولات اسنا در شهرهای مختلف گفت: ما در این زمینه اقدام به آموزش نیروها و تامین قطعات می کنیم و ارائه خدمات بر عهده ارگان هایی است که از محصولات ما استفاده می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو