فونیکسریمکسبهتام

متقاضیان ابتدا گواهی پرداخت مالیات بگیرند

تغییر روند پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو از ۶ فروردین

عصر خودرو- رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی با بیان اینکه از ششم فروردین پرداخت مالیات و دریافت نوبت تعویض پلاک از یک درگاه انجام خواهدشد گفت:درحال حاضر افراد برای پرداخت مالیات برنقل و انتقال به سازمان مالیاتی و سپس به سامانه نیروی انتظامی مراجعه می‌کنند.

تغییر روند پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو از ۶ فروردین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی در خصوص مرجع دریافت کننده مالیات نقل و انتقال خودرو گفت: قانونگذار دو  مرجع دفاتر اسناد رسمی و مراکز تعویض پلاک را مورد حکم قرار داده است. قانونگذار این دو مرجع را تکلیف می‌کند که در زمان تعویض پلاک و ثبت سند انتقال، مالیات مربوطه را اخذ کنند. هر کدام از این دو مرجع زودتر مالیات را اخذ کند، دیگر الزامی برای مرجع دوم در گرفتن مالیات وجود ندارد.

    وی افزود: برای انجام سیستمی این کار جلسات متعددی برگزار شد. حتی به سمتی حرکت کردیم که فارغ از اینکه کدام یک از این مراجع مالیات را دریافت می‌کنند، افراد بتوانند به صورت خود اظهاری در سایت سازمان امور مالیاتی، مالیات را پرداخت و گواهی آن را دریافت کنند. قانون‌گذار اعلام کرده است که هر کدام از این مراجع که نسبت به وصول مالیات اقدام نکنند، دو برابر میزان مالیات جریمه خواهند شد.

    برزگری تاکید کرد: براساس قانون از 13 بهمن ماه تعویض پلاک و دفاتر اسناد رسمی ابتدا باید گواهی پرداخت مالیات را از سازمان امور مالیاتی دریافت کنند و بعد از آن نسبت به نقل و انتقال و یا تعویض پلاک اقدام کنند.

    وی با بیان اینکه افراد در این مدت ابتدا وارد سامانه سازمان امور مالیاتی می‌شدند، مالیات را پرداخت کرده و سپس به سامانه تعویض پلاک مراجعه می‌کردند تا نوبت دریافت کنند، گفت: با همکاری سازمان امور مالیاتی و نیروی انتظامی این روند تغییر یافته و پس از اینکه افراد مالیات نقل و انتقال خود را پرداخت کردند در همان سامانه سازمان امور مالیاتی نوبت تعویض پلاک را نیز دریافت خواهند کرد.

    رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی ادامه داد: این موضوع دو ماه در استان سمنان به صورت ازمایشی اجرا شده و از ششم فروردین ماه در کل کشور اجرا خواهد شد. بحث‌های پیرامون دفتر اسناد رسمی به سازمان امور مالیاتی ارتباطی ندارد و افراد اگر بخواهند برای نقل و انتقال خودرو به هر یک از مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند باید حتما گواهی پرداخت مالیات را ارائه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو