فونیکسریمکسبهتام

تولید ۹۱۲ دستگاه خودرو در قم

عصر خودرو- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه، ۹۱۲ دستگاه انواع خودرو باربری و مسافربری سبک و سنگین شامل وانت، اتوبوس، مینی بوس، ون و همچنین کامیون، کامیونت و کشنده در واحدهای صنعتی فعال در این استان تولید و به بازار عرضه شد.

تولید ۹۱۲ دستگاه خودرو در قم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، افتتاح دو طرح صنعتی درقم، تحقق 100 درصدی درآمدهای شهرداری قم، ستاد احیای واحدهای اقتصادی قم راه‌اندازی می‌شود، افتتاح پروژه توسعه شبکه فیبرنوری «FTTx» در قم ، ثبت نام بیش از 121 هزار متقاضی قمی در سامانه مسکن، اختصاص 290 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش و رسیدن سطح تولید انواع آبزیان در قم به بیش‌از 2 هزار تُن  از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.

    تولید 912 دستگاه انواع خودرو در قم

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه، 912 دستگاه انواع خودرو باربری و مسافربری سبک و سنگین شامل وانت، اتوبوس، مینی بوس، ون و همچنین کامیون، کامیونت و کشنده در واحدهای صنعتی فعال در این استان تولید و به بازار عرضه شد.

    محمود سیجانی  هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: بر اساس تعهد انجام شده قرار بود در زمینه ساخت وانت، اتوبوس، مینی بوس و ون امسال 500 دستگاه خودرو در قم تولید شود اما تنها طی 10 ماه سپری شده از سال، 796 دستگاه در این بخش تولید شد که نشان از تحقق بیش از 100 درصدی برنامه ریزی انجام شده دارد.

    وی افزود: در زمینه ساخت کامیون، کامیونت و کشنده نیز طی مدت یاد شده 116 دستگاه خودرو در واحدهای صنعتی استان تولید شده است و این روند تا پایان سال برای تحقق هدفگذاری صورت گرفته در این بخش نیز ادامه می‌یابد.

    اختصاص 242 میلیارد ریال به 10 پروژه ورزشی

    مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت:در راستای احداث، تکمیل، تجهیز و راه اندازی 10 پروژه ورزشی در استان ، مبلغی بالغ بر 242 میلیارد ریال از اعتبارات سال جاری اختصاص یافت.

    رسول منعم اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های بانوان قم در عرصه ورزش عدم وجود فضای اختصاصی به این قشر فعال جامعه بوده که بحمدالله با سفر پرخیر و برکت رییس جمهور به استان و با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق اداره کل و با همراهی مسئولین ارشد و نمایندگان مردم شریف استان قم در مجلس، به طرح مناسب سازی مجموعه ورزشی تختی در سال جاری 50 میلیارد ریال از مجموع اعتبار 200 میلیارد ریال آن اختصاص یافت.

    وی گفت:‌همچنین به منظور بهینه‌سازی و مرمت اماکن ورزشی که سالها بلا استفاده بود، اعتبار مناسبی در سفر رییس جمهور به استان قم پیش‌بینی گردید که می‌توان به مرمت و بازسازی استخر مجموعه ورزشی شهدای 7 تیر با مبلغی بالغ بر 50 میلیارد ریال اشاره کرد که در سال جاری 10 میلیارد آن نیز به این پروژه اختصاص یافت.

    منعم ادامه داد: تکمیل پروژه سالن ورزشی 4500 نفره امام رضا(ع) در پردیسان که از اعتبارات ملی و مجری َآن شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است، از سال 93 بدلیل عدم تخصیص بودجه، تعطیل و با پیگیری‌های مکرر با عقد قراردادی با اعتبار 148 میلیارد ریال بابت اجرای سقف، مجددا در دستور کار آن شرکت قرار گرفته و شروع به فعالیت کرد.

    فعال سازی 29 واکد تولیدی راکد

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با حمایت مسئولان استان از تولیدکنندگان و کمک به تامین مالی طرح‌های مورد نظر آنان، از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه، 29 واحد تولیدی راکد در قم وارد چرخه فعالیت شد.

    محمود سیجانی هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: طی مدت یادشده، بهره‌برداران این واحدها که در زمینه صنایع نساجی، غذایی و فلزی محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند، با سرمایه‌ثابت 2 هزار و 364 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 395 نفر به چرخه فعالیت‌های اقتصادی بازگشتند.

    وی افزود: برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال در قم، اولویت با بهره‌برداران اولیه آن‌ها است و در این زمینه حمایت‌های مالی لازم در قالب پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان و سایر موارد انجام می‌شود تا شاهد به‌کارگیری حداکثر ظرفیت تولیدی استان برای پاسخ به نیاز بازارهای داخلی و بین‌المللی باشیم.

    افتتاح دو طرح صنعتی درقم

    دو واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری هزار و 270 میلیارد ریال و اشتغالزایی 9 نفر روز چهارشنبه در قم افتتاح شد.

    سید محمدتقی شاهچراغی در بازدید از شهرک صنعتی امید و افتتاح این دو طرح، با تاکید بر سیاست استان برای جلوگیری از استقرار واحدهای آلاینده جدید در شهرک های صنعتی استان قم اظهار کرد: با توجه به موقعیت استان و فراهم بودن زیرساخت ها، از ورود صنایع پارک در شهرک های صنعتی استقبال می کنیم.

    در برنامه حضور میدانی استاندار قم شرکت "رهام لاستیک" تولیدکننده شیلنگ های فشار قوی با سرمایه گذاری 530 میلیارد ریال و اشتغالزایی 40 نفر و شرکت "آریاپوشش صدرا زیتون" با سرمایه گذاری 700 میلیارد ریال و اشتغالزایی 50 نفر افتتاح شد.

    ستاد احیای واحدهای اقتصادی قم راه‌اندازی می‌شود

    استاندار گفت: اشتغال، ازدواج و مسکن خانواده‌ها در بستر رونق اقتصادی استان رقم می‌خورد، که درصدد هستیم، با راه‌اندازی ستاد احیای واحدهای اقتصادی این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

    سید محمد تقی شاهچراغی  هفته گذشته در دیدار با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به موقعیت فرهنگی و مذهبی قم اظهار داشت: توجه به مسائل مهمی چون عفاف و حجاب و مساله نماز و نیز سبک زندگی اسلامی از برنامه‌های مهم مدیریت استان است و امیدواریم با بهره‌گیری از توان و ظرفیت همه بخش ها، گام‌های موفقی در این راستا برداریم.

    او با بیان ضرورت توجه به معیشت و اقتصاد خانوار گفت: اشتغال، ازدواج و مسکن خانواده‌ها در بستر رونق اقتصادی استان رقم می‌خورد، که درصدد هستیم، با راه‌اندازی ستاد احیای واحدهای اقتصادی این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

    ظرفیت پذیرش 10 هزار تن کالای سردخانه‌ای وارداتی در قم

    مدیرکل گمرکات قم گفت: انبار اختصاصی به‌منظور واردات کالاهای سردخانه‌ای همچون مرغ و گوشت منجمد با ظرفیت گنجایش بیش از 10 هزار تن کالا در قم ایجاد شده‌است.

    اسفندیار دریکوندی  درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: در همین رابطه گوشت مرغ مورد نیاز مردم قم با همکاری امور دام استان، وارد این انبار می‌شود و با توجه به نیاز بازار به صورت مستمر و روزانه کار عرضه آن در سطح مراکز منتخب صورت می‌گیرد.

    وی افزود: انبار اختصاصی ایجاد شده برای واردات کالاهای سردخانه‌ای درقم، این ظرفیت را دارد که علاوه بر ذخیره سازی و تامین گوشت مرغ منجمد مورد نیاز استان، با توجه به تصمیم‌ مسئولان، در چرخه تامین نیاز سایر استان‌ها به این محصول نیز فعال باشد.

    وی ادامه داد: کار ترخیص مرغ‌های منجمد وارد شده به این انبار اختصاصی به‌منظور تامین نیاز مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و همین رویکرد در تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم قم موجب شده تا بازار استان در این رابطه با مشکلی مواجه‌نباشد.

    فعالیت 27 صندوق اعتباری خرد زنان روستایی

    مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: به منظور توانمندسازی هرچه بیشتر زنان ساکن درمناطق روستایی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی، 27 صندوق اعتباری خرد زنان روستایی با 20 میلیارد ریال سرمایه و عضویت 900 نفر در قم فعال است.

    کاظم شکوریان فرد درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: این صندوق‌ها به دو منظور کلی ایجاد می‌شود، نخست به منظور ارتقا سطح فعالیت‌های اجتماعی زنان روستایی و سپس در راستای تقویت توانمندی‌های ایشان در زمینه انجام فعالیت‌های اقتصادی و کسب درآمد پایدار که هر دو این حوزه‌ها به پیشرفت هرچه بیشتر روستاهای استان می‌انجامد.

    وی افزود: در جریان تاسیس صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی، سه نفر به عنوان مدیرعامل، حسابدار و منشی انتخاب می‌شوند و این افراد در دوره‌های آموزشی مدیریت و مهارت‌های ارتباطی با حضور اساتید برتر کشور شرکت می‌کنند که همین نکته موفقیت بیشتر ایشان در عرصه‌های اجتماعی را در پی‌ دارد.

    وی ادامه داد: همچنین با برگزاری دوره‌های مهارتی و توانمند سازی زنان روستایی با نحوه فعالیت در حوزه‌هایی مانند تولید و فرآوری محصولات کشاورزی، تولید گیاهان دارویی، فرآوری محصولات باغی و لبنی، خیاطی، پرورش پرندگان زینتی و نگهداری و پرورش دام آشنا می‌شوند و می‌توانند کسب‌وکار مورد نظر خود را ایجاد کنند.

    اختصاص 290 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش

    استاندارقم با اشاره به تخصیص 290 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش استان، بر ضرورت پیگیری مدیران برای اجرایی شدن مصوبات شورای آموزش و پرورش تاکید کرد.

    سید محمد تقی شاهچراغی هفته گذشته در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش قم که در سالن جلسات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این اداره کل برگزار شد، طی سخنانی پیگیری برای تحقق مصوبات جلسات را امری ضروری دانست و بیان داشت: دبیرخانه‌ شورا باید فعال‌تر عمل کند، همچنین همراهی همه دستگاه‌های دولتی برای اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش لازم است و بایستی رسالت ادارات دولتی در راستای توسعه امر آموزش مشخص شود.

    استاندار قم با بیان اینکه 29 میلیارد تومان در سال جاری برای آموزش و پرورش استان تخصیص داده شده‌است ادامه داد: باید همه اعتبارات تخصیص یافته، برای اجرای طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش استفاده شود.

    افتتاح پروژه توسعه شبکه فیبرنوری «FTTx»

    پروژه توسعه شبکه فیبرنوری «FTTx»  طی مراسمی با سخنرانی آنلاین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی فضای مجازی در قم افتتاح شد.

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم دربخشی از این آیین، با اشاره به پروژه توسعه شبکه فیبرنوری در قم، بیان داشت:  این افتتاح نقطه آغازی در تولید محتوای ایرانی اسلامی و ارائه فناوری ها و خدمات با سرعت بالا در این استان خواهد بود.

    جواد غلامپور بااشاره به زیرساخت‌های انجام شده جهت توسعه شبکه فیبرنوری درقم،گفت: درمسیر توسعه این شبکه مهم در این استان شهرداری، شرکت مخابرات و توسعه زیرساخت همکاری زیادی با مجموعه استان داشتند.

    مدیرعامل گروه شرکت های شاتل نیز در ادامه این جلسه، ابراز داشت: توسعه شبکه فیبرنوری از 4 سال گذشته در شهر قم آغاز شده است.

    احمدرضا نخجوانی ادامه داد: با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی تمام پروژه انجام شده در قم تحت پوشش فیبرنوری رفته است.

    وی با بیان اینکه این پروژه بصورت همزمان در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و قم در حال انجام است، گفت: تلاش می شود تا شبکه فیبر نوری تا 6 ماه آینده تمام شهر قم را تحت پوشش کامل قرار دهد.

    ثبت نام بیش از 121 هزار متقاضی قمی در سامانه مسکن

    مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: بیش از 121 هزار متقاضی از این استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از 29 هزار ثبت نام مربوط به مجردین است.

    محمد صادقی هفته گذشته بیان کرد: از این تعداد 79 هزار و 295 ثبت نام مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در استان بوده که 19 هزار و 837 مورد از ثبت نامی‌ها مربوط به مجردین23 الی 45 سال است.

    وی در مورد تامین زمین در استان گفت: تامین زمین حدود 35 هزار واحد انجام شده و بقیه سهمیه چهار ساله مسکن استان دردست اقدام است.

    صادقی با اشاره به تعداد 63 هزار واحد در نظر گرفته شده برای استان، افزود: از تمام ظرفیت ها از جمله بافت فرسوده و سایر شهرهای استان برای تولید و تأمین مسکن اقشار مختلف مردم استفاده خواهد شد.

    رسیدن سطح تولید انواع آبزیان در قم به بیش‌از 2 هزار تُن

    مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ با توجه به راهبردهای تعیین شده و فعالیت‌های درحال اجرا تا پایان سال‌جاری، بیش از 2هزار تُن انواع آبزیان گرمابی،سردابی، خاویاری، تیلاپیا و بیش از 6 میلیون قطعه ماهیان زینتی در 347 مرکز پرورش ماهی استان تولید می‌شود.

    سید محمدرضا طاهری  درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: فعالیت پرورش آبزیان و به‌خصوص ماهیان خاویاری دارای توجیه و بازده اقتصادی مناسبی است و در همین رابطه با استفاده روش‌های نوین آبزی‌پروری، گسترش مکانیزاسیون استخرها، مدیریت بهینه بهداشت، بهره‌گیری از سامانه‌های تصفیه فیزیکی و بیولوژیکی آب، توجه به پرورش گونه‌های مناسب با شرایط اقلیمی استان و نصب اینورتر در چاه های کشاورزی، فعالیت‌های مرتبط با تولید آبزیان در استان قابلیت توسعه هرچه بیشتر را دارد.

    وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون 70 کیلوگرم خاویار پرورشی نیز در استان قم استحصال و صادر شده‌است و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال از 100 کیلو گرم  فراتر رود.

    تحقق 100 درصدی درآمدهای شهرداری قم

    مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: درآمدهای شهرداری قم از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه 100 درصد تحقق پیدا کرده است.

    «محمد وحیدنیا» در گفت‌وگویی با  اشاره به عملکرد 10 ماهه شهرداری قم در خصوص وصول درآمد اظهار داشت: در سال 1400 بیش از 100 درصد درآمدهای شهرداری قم با سیاست‌های عملیاتی مجموعه مدیریت شهری محقق شده‌است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط