فونیکسریمکسبهتام

معاون استاندار:

البرز تامین کننده ۳۰ درصد قطعات مورد نیاز خودرو سازی کشور است

عصر خودرو- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز گفت: این استان تامین کننده بیش از ۳۰ درصد قطعات مورد نیاز شرکت های خودرو سازی کشور با حدود ۹۸ شرکت فعال است.

البرز تامین کننده ۳۰ درصد قطعات مورد نیاز خودرو سازی کشور است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری  «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، جهانگیر شاهمرادی با بیان این مطلب در دیدار سفیر ایران در ارمنستان با استاندار البرز به ترسیم سیمای اقتصادی  استان پرداخت و افزود: وجود 12 شهرک صنعتی فعال از جمله شهرک صنعتی اشتهارد (به عنوان یکی از بزرگترین شهرکهای صنعتی ایران) از جمله این ظرفیت های تولیدی است.

    وی ادامه داد: همچنین وجود بیش از سه  هزار و 500 واحد صنعتی، تولیدی  100 هزار واحد صنفی و 130 هزار نفر اشتغال در این بخش، وجود 217 برند تولیدی که بیشترآنها دارای رتبه های برتر کشوری می باشند، استقرار بزرگترین تولید کننده فروکتوز (قند مایع ) کشور در البرز با بیش از 10 هزار نفر اشتغال از دیگر ظرفیت های اقتصادی استان البرز به شمار می رود.

    شاهمرادی بیان داشت: تولید و صادرات پیشرو در زمینه صنایع غذایی، بزرگترین تولید مصالح ساختمانی پیشرفته کشور با ظرفیت اشتغال 2 هزار و 400 نفر، استقرار بزرگترین واحدهای نساجی کشور، وجود منطقه اقتصادی ویژه پیام، قطب تولیدی آرد کشور با  وجود 22 کارخانه تولیدی آرد و تامین کننده بیش از 65 درصد آرد مصرفی تهران به عنوان استان معین، قطب دارویی کشور با حضور شرکت های تولیدی دارو و ممتاز ملی و جهانی با 51 واحد فعال نیز از دیگر ظرفیت های اقتصادی البرز است.

    وی یادآورشد: همچنین البرز بزرگترین تولید کننده فیلتر دیالیز کشور، اولین تولید کننده ماده اولیه پنی سیلین در کشور، اولین تولید کننده قلم های پیشرفته انسولین در کشور و منطقه است.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز افزود: استقرار اولین شهرک صنعتی تخصصی دارویی در کشور و کسب امتیاز منطقه ویژه اقتصادی دارویی بخشی از ظرفیت ها و پتانسیل های کم نظیر اقتصادی البرز است که می تواند نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی استان و کشور داشته باشد.

    وی تاکید کرد: همجواری با پایتخت به عنوان بزرگترین بازار مصرف، دسترسی به راههای مواصلاتی ترانزیت کالا، دسترسی آسان به منابع انسانی متخصص و ماهر، وجود منطقه ویژه اقتصادی وفرودگاه پیام، وجود مراکز آموزش عالی متعدد و مراکز فنی و حرفه ای در سطح استان، قطب صادرات محصولات کشاورزی (میوه ، تره بار و صیفی جات)، استقرار اولین شهرک صنعتی تخصصی دارویی کشور در استان به عنوان قطب تولید و صادرات صنایع غذایی و دارویی نیز از جمله قابلیت ها و مزیت هایی است که می تواند انگیزه لازم را برای سرمایه گذاری در این استان فراهم کند.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز اظهار امیدواری کرد در سایه قرابت فرهنگی میان ایران و ارمنستان، در حوزه های اقتصادی نیز همکاری و مشارکت مطلوب شکل گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط