فونیکسریمکسبهتام

ب ام و سری ۴ گرن کوپه مدل ۲۰۲۲ رقیبی جدی برای آئودی A۵

عصر خودرو- مدل M ۴۴۰ i بی ام و مجهز به توربوشارژ ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر خطی است که از سیستم ترکیبی ۴۸ ولتی بهره می‌برد و خروجی ۳۸۲ اسب بخاری دارد.

ب ام و سری ۴ گرن کوپه مدل ۲۰۲۲ رقیبی جدی برای آئودی A۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارخانه خودروسازی بی‌ام‌و در سال 2014 اولین نسل سری 4 گرن کوپه را وارد بازار کرد. با ورود این خودرو به بازار تحولی در این کلاس ایجاد شد و پس از آن بی ام و به موفقیت زیادی دست یافت. گرن کوپه که بین سری 3 سنتی و مدل بزرگ‌تر سری 5 قرار دارد، مورد توجه خریدارانی قرار گرفت که خواستار خودرویی لوکس‌تر و کمی کاربردی‌تر از کوپه استاندارد، ولی با سبک منحصربه‌فرد بودند.

    اکنون این خودرو برای سال 2022 به روز شده است و به جرات می توان گفت که قسمت اعظم فضای داخلی و شاسی خود را با سدان سری 3 به اشتراک گذاشته است.  بی ام و هیچ تغییر عمده‌ای در سری 4 کوپه و کانورتیبل برای سال 2022 ایجاد نکرده است، اما چند مورد کوچک وجود دارد که ذکر آن‌ها لازم است.

    بی ام و سری 4 گرن کوپه اکنون برای مدل 2022، مجهز به جلوپنجره کلیوی، تزئینات بیرونی و داخلی بیشتر به همراه امکانات و قابلیت‌های جدید است.

    این سری 4 که به صورت کوپه عرضه می‌شود،  قرار است با با سایر خودرو‌های لوکس آلمانی مانند آئودی A5 و مرسدس بنز کلاس C رقابت کند. اگر بخواهیم از مشخصات فنی این خودرو بگوییم، سری 4 دارای یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ یا یک موتور شش خطی توربوشارژر است که هر دو با محرک عقب یا تمام چرخ ارائه می‌شوند.

    فضای داخلی بسیار دلنشین و بیشتر مورد استقبال سخت پسندان است. اکنون در کابین انواع فناوری‌های سرگرمی مدرن از جمله صفحه نمایش دیجیتال به چشم می خورد. صندلی های عقب بسیار راحت هستند، اما نسبت به دیگر رقبا کاربردی نیستند.

    مدل کوپه M440i اکنون برای سال 2022 با قدرت بیشتر در دسترس است؛  بی‌ام‌و 430i گرن کوپه دارای چراغ‌های جلوی LED تطبیقی ​​استاندارد (چراغ‌های لیزری به‌عنوان آپشن)، رینگ‌های پایه 18 اینچی و رینگ‌های 19 اینچی با دریافت هزینه اضافه (بسته به پکیج انتخابی مشتری) و پنجره‌های بدون قاب و کناره‌های کرومی در‌ها است.

    تمام مدل ها 430i مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ 255 اسب بخاری هستند و می‌تواند گرن کوپه را در زمان 5٫8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند.مدل  M440i مجهز به توربوشارژ 3.0 لیتری 6 سیلندر خطی  است که از سیستم ترکیبی 48 ولتی بهره می برد و خروجی 382 اسب بخاری دارد که به این نسخه اجازه می‌دهد تا فقط در 4.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط