فونیکسریمکسبهتام

نکات فنی خودرو؛

چگونه از سلامت گیربکس اتوماتیک اطمینان حاصل کنیم؟

عصر خودرو- امروزه تعداد زیادی از خودروها دارای گیربکس اتوماتیک هستند که برای مراقبت از آن باید به نکاتی توجه داشته باشیم.

چگونه از سلامت گیربکس اتوماتیک اطمینان حاصل کنیم؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تشخیص سلامت گیربکس، چه از نوع دستی و چه از نوع اتوماتیک کار دشواری است.گیربکس های اتوماتیک و دستی تفاوت  عمده ای با یکدیگر دارند و نوع تشخیص سلامت آنها با یکدیگر نیز متفاوت است. در داخل گیربکس اتوماتیک به طور خاص سه سیستم مختلف استفاده شده است که این سه سیستم با  یکدیگر هماهنگ کار می‌کنند و به خودرو اجازه می‌دهند تا به آرامی و به طور خودکار حرکت کند.

    اگر هر کدام از این سیستم ها با یکدیگر دچار مشکل شوند، باعث خرابی گیربکس می شود، بنابراین نیاز است که به این قطعات دقت بیشتری شود تا دچار حادثه نشود.

    نحوه تعویض گیربکس اتوماتیک
    گفته شد که سه سیستم در گیربکس اتوماتیک وجود دارد که با هم کار می‌کنند تا گیربکس بتواند به درستی کار کند، این سه سیستم شامل سیستم‌های الکتریکی، هیدرولیک و مکانیکی است. اما سوالی که پیش می آید این است که  چگونه اطمینان حاصل کنیم گیربکس اتوماتیک سلامت کار می کند؟

    قطعاتی که در گیربکس به کار برده شده است باید با یکدیگر هماهنگ کار کنند، ECM  یکی از مهم ترین قطعات در گیربکس است که باید کار خود را به درستی انجام دهد تا همه سیگنال های ارسال شده از رایانه به خودرو اجازه دهد بدون هیچ مشکلی کار و حرکت کند. این سیگنال از ماژول کنترل الکترونیکی گرفته می شود و باعث می شود تا فشار هیدرولیک مناسبی ارسال شود و نهایت اینگونه اجزای گیربکس با یکدیگر کار می کنند.

    همه این مولفه ها به این منظور طراحی شده اند تا راحتی و آسایش را فراهم کنند. برخی علائم هشدار دهنده وجود دارد که باید به آنها توجه کنید ، که نشان می دهد اگر این قطعات کار نمی کنند ممکن است نیاز باشد گیربکس را تعمیر کنید. 

    یکی از دلایلی که باعث خرابی گیربکس اتوماتیک می شود، خرابی ECM است. بهترین کار این است که خودرو را توسط یک تکنسین مکانیک خودرو با تجربه که در کار سیستم برق رسانی خودرو فعالیت می کند، بررسی کنید. برخی دیگر از علت ها می تواند اتصالات نامناسب برقی، سنسورهای فرسوده و شیر برقی معیوب باشد که تمام آنها منجر به شرایطی می شود که گیربکس نتواند به درستی کار کند و در نتیجه انتقال بین چرخ دنده ها را دشوار یا تغییر دنده ها را غیرممکن می کند.

    اگر حین رانندگی دچار این قبیل مشکلات شدید، نیاز است چند قسمت را بررسی کنید به طور مثال می توانید سیم کشی را بررسی کنید چرا که ممکن است خراب یا قطع شده  باشد همچنین فیوزهای سوخته را در موتور پیدا کنید.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو