فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل صمت استان آذربایجان شرقی خبر داد؛

رکورد تولید گیربکس نیسان شکسته شد

عصر خودرو- مدیرکل صمت استان آذربایجان‌‎شرقی اعلام کرد که رکورد تولید گیربکس نیسان طی ۱۰ سال اخیر در شرکت چرخشگر شکسته شد.

رکورد تولید گیربکس نیسان شکسته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان آذربایجان‌شرقی، «صابر پرنیان» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌‎شرقی، با اشاره به قرارگیری بخش صنعت استان در مسیر تحقق شعار سال افزود: علاوه بر شکست رکورد تولید گیربکس نیسان طی 10 سال اخیر در شرکت چرخشگر، رکورد گیربکس سنگین s690 طی 25 سال گذشته در این شرکت شکسته شد.

    وی به اهمیت تولید محصول pto در 20 ماه اخیر و داخلی‌سازی محصول bevel box اشاره کرد و افزود: به‌واسطه داخلی‌سازی این قطعه، توان استفاده از هر نوع جعبه فرمانی در اتوبوس‌ها فراهم شده است.

    مدیرکل صمت استان آذربایجان‌‎شرقی تاکید کرد: با توجه به این که پمپ پا از قطعات مهمی است که در هر محصول شرکت ایران خودرو دیزل تولید می‌شود، بنابراین با داخلی‌سازی و تولید روزانه، در حال حاضر این محصول به بازارهای هدف نیز عرضه می‌شود.

    تسهیل تامین مواد اولیه صنایع تولیدی آذربایجان‌شرقی
    وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنا بر فهرست ابلاغ شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، حدود سه هزار و 200 کد تعرفه امکان ترخیص درصد مواد اولیه وارداتی واحدهای تولیدی استان تا 90 درصد بدون مطالبه کد رهگیری بانک‌ها از گمرکات استان تا پایان آبان سال جاری تمدید شد.

    پرنیان اضافه کرد: بر این اساس صنایع تولیدی که مواد اولیه مورد نیاز وارداتی خودشان را که امکان ترخیص تنها با ارائه مدارک بانکی میسر بود؛ با تمهیدات اتخاذ شده بر مبنای فهرست ابلاغ شده از سوی وزارت صمت که مشتمل بر سه هزار و 207 ردیف کد تعرفه است تا 90 درصد میزان کل مواد بدون ارائه کد رهگیری میسر خواهد شد.

    وی با بیان اینکه بدون تردید این اقدام کمک چشمگیری به تداوم روند منظم تولید استان خواهد کرد، یادآور شد: بر اساس برآوردهای انجام شده این روند فعالیت حدود 80 درصد آندسته از واحدهای تولیدی که واردکننده مواد اولیه خطوط تولید خود هستند را تسهیل می کند.

    مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: لازم به ذکر است که این تسهیل‌گری بر اساس مصوبه ستاد مقابله با تحریم‌ شورای عالی امنیت ملی کشور انجام شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط