فونیکسریمکسبهتام

دیگر هیچوقت دیسک ترمز را تعویض نکنید؟!

عصر خودرو- گروه ماشین سازی امین صنعت اورین (یوناراک) برای اولین بار در ایران دست به ابتکاری جدید زده است که شما را از تعویض دیسک ترمز به دلایلی مثل لبه دار شدن دیسک ترمز، تاب دیسک یا ناصافی دیسک نجات می دهد.

دیگر هیچوقت دیسک ترمز را تعویض نکنید؟!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، یونارآک به کمک تعمیرکاران و صاحبان خودرو آمده و با در اختیار داشتن کادر مجرب، خط تولید اختصاصی ساخت دستگاه دیسک تراش را در ایران راه اندازی کرده است، به شما کمک می کند دیسک ترمز خودرو را بدون نیاز به باز کردن دیسک از روی چرخ!!! رفع عیب کنید.

    نشانه های خرابی دیسک ترمز؟!

    صدای جیغ ترمز از ناخوشایند ترین صداهاست؛ در حدی ناخوشایند که که یک راننده یا یک عابر پیاده به سختی می تواند شنیدنش را تحمل کند. اگر صدای جیغ ترمز های شما با تعویض لنت‌ها یا بعد از مدتی از تعویض لنت‌ها باز هم به گوش می رسند، لرزش فرمان در حین ترمزگیری حس می کنید و احساس می کنید ماشین مثل روزهای اول ترمز نمیگیرد، واجب است نگاهی به دیسک ترمز خودرو داشته باشید.

    • لرزش فرمان حین ترمزگیری
    • کاهش توان ترمزی
    • مصرف نامتقارن لنت‌ها
    • مصرف بالای لنت‌‌‌ترمز
    • صدای ناخوشایند حین ترمز کردن
    • صدای زوزه از چرخ ها حین ترمزگیری
    • داغ کردن بیش از حد و عدم ترمزگیری
    • عدم ثبات در ترمز گیری
    • لرزش خودرو و گاهی چرخ ها حین ترمز گیری

    تمام موارد بالا و همینطور موارد دیگری که غالبا مرتبط با سیستم ترمز خودرو هستند، با تراش دیسک ترمز قابل حل و رفع شدن هستند. تراش دیسک باعث می شود سطح دیسک ترمز دوباره مثل روز اول بدون تاب، بدون لبه و صاف و یک دست شود، تماس کامل با لنت‌ها برقرار کند و در ضمن حل مسائلی مثل لرزش خودرو، از طریق بهبود عملکرد و کاهش فشار بر روی سیستم تعلیق، از خرابی زودهنگام سیبک های فرمان و سایر قطعات جلوگیری کند، گفتنی است که دیسک ترمز های نازک شده یا چند بار تراش خورده را تحت هیچ شرایطی نباید دوباره تراش داد و کاملا واجب است که تعویض شود. در زیر نمونه ای از یک دیسک ترمز کار کرده را می توانید مشاهده کنید.(این دیسک ترمز هنوز کاملا فرسوده نشده اما نیاز است که تراش جزئی داده شود، می توانید ببینید که تشخیص دیسک ترمز نیازمند به تراش به هیچ عنوان آسان نیست.)

    تراش دیسک با چه ابزاری انجام می شود؟!

    کاملا بستگی به نوع ماشین دارد، برای خودروهای سواری، باری سبک و نیمه سنگین نظیر انواع وانت‌ها را میتوانید با دیسک تراش روکار ساخت یوناراک به خوبی تراش دهید، اما برای خودرو های بزرگتر مثل خودروهای راه سازی، باربری سنگین وزن و کمرشکن نیاز است از دستگاه تراش رومیزی استفاده کنید که این دستگاه نیز کاملا استاندارد و مطابق با نیاز تعمیرکاران ساخته شده است، که به جز تراش دیسک می تواند انواع فلایویل، انواع کاسه ترمز و انواع کلاچ های صنعتی را تراش داده یا سنگ زنی کند. البته اگر شما استادکار دستگاه تراش صنعتی هستید و دستگاه تراش شما با دقت بسیار بالای حدود 0.05 میلی متر دیسک ترمز را تراش می دهد، به احتمال زیاد نیازی به دیسک تراش رومیزی نخواهید داشت.

    دیسک تراش روکار یوناراک

    دیسک تراش روکار طراحی شده است تا دیسک ترمز خودروی شما را بدون نیاز به بازکردن دیسک ترمز تراش دهد، عملیات تراش دیسک ترمز شما به صورت همسان و همزمان بر روی هر دو طرف دیسک انجام می شود. از مزایای این دستگاه دوام فوق العاده و عدم نیاز آن به شستشو و گریس کار است که هزینه نگهداری را به شدت پایین می آورد، دیسک تراش درجا می تواند توسط یک فرد مبتدی نیز استفاده شده و به کار گرفته شود، دستگاه دارای قسمت های کله گی تراش و پاور است که کله گی وظیفه تراش را بر عهده دارد و پس از باز شدن کالیبر ترمز روی چرخ نصب می شود، دارای موتور است و به کمک آن می توانید به صورت دستی و اتوماتیک سرعت پیش روی و پس روی تیغچه ها را تغییر دهید، همینطور پاور با همراهی موتور قوی وظیفه چرخاندن دیسک ترمز را بر عهده دارد، می توانید برای چرخ هایی که قدرت ندارند(چرخ های هرز گرد) از پاور دیسک تراش روکار یوناراک استفاده کنید.

    تصویر دیسک تراش روکار ساخت یوناراک کله گی و پاوربرای دسترسی به اطلاعات بیشتر شامل متن، عکس و فیلم توضیحات و همینطور شرایط خرید دیسک تراش یوناراک به این لینک مراجعه کنید.

    دیسک تراش رومیزی ساخت ایران یوناراک

    برای ماشین های سنگین و سیستم های ترمز کاسه ای، و همینطور برای تراش دادن فلایویل، امکان بکار گیری دستگاه تراش روکار را ندارید و می بایست از دستگاه تراش صنعتی استفاده می کردید! دستگا های تراش صنعتی معمولا بسیار بزرگ، سنگین و گران قیمت هستند، نیازمند به آموزش های خاص و استادکار بوده و یک شخص مبتدی علاوه بر اسیب به قطعه مورد تراش، به خود و دستگاه نیز آسیب هایی می رساند که بسیاری از آنها به هیچ عنوان قابل جبران نیستند، دستگاه های تراش صنعتی بسیار بی رحم و پر سر و صدا کار میکنند، البته که اگر شما یک استادکار تراشکار هستید، نیازی نیست از دیسک تراش رومیزی استفاده کنید و همان دستگاه تراش برای شما پاسخگو و کافی است، برای تعمیرکارانی که توان خرید دستگاه تراش صنعتی، فضای مورد نیاز آن، و یا مهارت کار با دستگاه تراش صنعتی را ندارند یا به هر دلیلی نیازمند دستگاهی هستند تا با دقت بالا صرفا برای کار تراش دیسک و کاسه چرخ استفاده شود، دستگاه دیسک تراش رومیزی طراحی و ساخته شده است، این دستگاه با دقت بسیار بالا، اقدام به تراش و سنگ زند انواع دیسک، فلایویل و کاسه ترمز می کند، دستگاه توانایی کار به صورت خودکار را دارد و می توانید پس از روشن کردن و تنظیم سرعت پیش روی یا پس روی به فعالیت دیگری مشغول شوید، استفاده از دستگاه نیازمند مهارت های خاص نیست و افراد مبتدی به سادگی کار با دیسک تراش را یاد میگیرند. تصاویر دستگاه تراش رومیزی یوناراک را که در چند مدل بسته به نیاز شما تولید شده اند در زیر می بینید.

    برای اطلاع از ویژگی های دستگاه، ویدیو ها، تصاویر و شرایط اقساطی خرید دیسک تراش رومیزی به این لینک مراجعه کنید.

    درباره تولید کننده

    گروه ماشین سازی امین صنعت اورین در سال 1390 فعالیت خود را با تکیه بر دانش و هنر صنعتگران داخلی آغاز کرد تا برای اولین بار در ایران، بتواند قیمت تمام شده دستگاه دیسک تراش را برای استفاده در ایران کاهش دهد و تاکنون موفق بوده است، مشاهده شدن نمونه های کپی شده از دیسک تراش یوناراک کاملا گویای موفقیت این گروه است که تنها از یک ایده شروع به کار کرده است، یوناراک امیدوار است رقابت برای ساخت دستگاه دیسک تراش بین برند های داخلی از مرحله فقط کپی و سرقت صنعتی خارج شده و با ابتکار این گروه ها شاهد افزایش بهره وری، کیفیت و دوام دستگاه های دیسک تراش شویم و فضای رقابت سالم تر شود. اولویت ما مثل همیشه، رضایت مشتریان است و به یاری خداوند توانسته ایم در این مدت ده ساله فعالیتمان این امر را محقق کنیم، ما در وبسایت یوناراک منتظر سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم، همینطور اگر شما ایده ای دارید که نیاز به بحث با افراد فنی و صنعتگران دارد، ما این فرصت را به شما می دهیم که با این افراد ارتباط بگیرید و ایده خود را به نتیجه برسانید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو