فونیکسریمکسبهتام

نکات فنی خودرو؛

چگونه ایراد کمک فنر‌های خودرو را تشخیص دهیم؟

عصر خودرو- در این گزارش قصد داریم ابتدا کمی درباره نحوه طراحی کمک فنر صحبت کنیم و سپس به چگونگی رفع ایراد کمک فنر بپردازیم.

چگونه ایراد کمک فنر‌های خودرو را تشخیص دهیم؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیا می‌خواهید بدانید زمان تعویض کمک فنر خودرو فرا رسیده است؟ آیا نمی‌دانید علائم ضربه گیر خراب چیست؟ در این گزارش قصد داریم ابتدا کمی درباره نحوه طراحی کمک فنر صحبت کنیم و سپس به چگونگی رفع ایراد کمک فنر بپردازیم.

    هدف و طراحی کمک فنر، کمک به نگه داشتن لاستیک روی زمین در جاده‌های ناهموار است تا شما به عنوان راننده بتوانید کنترل خودرو را حفظ کنید. در خودرو پایه‌ها و ضربه‌گیرها به طور یکسان طراحی شده اند، با این تفاوت که وزن خودرو بر روی پایه است، در حالی که ضربه فقط ارتباط بین دو قسمت سیستم تعلیق را حفظ می کند.

    آن‌ها از یک استوانه به نام لوله ذخیره‌ای که پر از مایع هیدرولیک است، یک لوله دیگر به نام استوانه فشار، یک پیستون که از داخل استوانه داخلی عبور می‌کند و دریچه‌ای که جریان سیال را از یک طرف پیستون به دیگری به عنوان دست انداز در جاده برخورد می‌کند، تشکیل شده اند و در نهایت با استفاده از پیچ و مهره‌های لاستیکی به خودرو وصل می‌شوند.

    مشکلات مختلفی ممکن است باعث شوند که کمک فنر دچار مشکل شده است. در این گزارش قصد داریم به شما کمک کنیم تا علائم و نشانه‌های خرابی‌ کمک فنر را تشخیص دهید تا بتوانید در بهترین زمان اقدام به تعویض آن کنید.

    در ابتدا به نشتی کمک فنر دقت کنید، یعنی دفت کنید که آیا روغن ریزی دارد یا خیر؟، اگر کمک فنر نشتی دارد باید آن را تعویض کنید. یکی دیگر از علائم، حرکت بیش از حد خودرو است که می تواند به دلیل خرابی کمک فنر باشد، یعنی دقت کنید اگر در جاده های ناهموار خودرو زیاد از حد  بالا و پایین می شود، باید آن را تعویض کنید.

    مورد دیگر حرکات غیر طبیعی خودرو حین پیچیدن است، یعنی اگر سر پیچ، خودرو بیش از حد بپیچد به نحوی که راننده احساس کند کنترل خودرو دشوار شده است، ممکن است کمک فنر خراب باشد.

    بار کردن خودرو بیش از ظرفیت آن عامل مهمی در ضعیف شدن سیستم تعلیق از جمله کمک فنر‌ها می‌شود و این فرآیند بخصوص در زمان حرکت خودرو در ناهمواری‌ها بیشتر تشدید می‌شود. ضمن این که اگر سرعت متناسب با جاده و بار نباشد ممکن است اتفاقات بدتری مثل شکسته شدن اتصالات در انتظارتان باشد.

    و در آخر توجه کنید که اگر خودروی شما در حین حرکت به یک سمت کشیده می شود، ممکن است سیستم تعلیق شامل تایرها، فنر‌ها و کمک فنرها مشکل داشته باشند و باید به فکر تعمیر آن باشید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو