فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان خبر داد:

قیمت خودرو کاهش می‌یابد

عصر خودرو : عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از قول مساعد خودروسازان برای کاهش سریع مطالبات قطعه‌سازان به سه ماه خبر داده و خاطرنشان کرد: با تحقق این امر شاهد کاهش قیمت‌های کاذب خودرو در بازار خواهیم بود.

قیمت خودرو کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۵:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا فرهاد به نیا اظهار کرد: بحران نقدینگی خودروسازان در چند ماه گذشته موجب افزایش مطالبات قطعه سازان شده و کاهش تولید قطعه و در نهایت خودرو را به دنبال داشته است.

    وی با بیان اینکه با کاهش عرضه خودرو، دلالان و واسطه ها پررنگ تر از گذشته دست به کار شده و قیمت های غیر واقعی و کاذبی را در بازار ایجاد کرده اند، خاطرنشان کرد: در این شرایط چندی پیش جلسه مشترک اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان و مدیرعامل ایران خودرو برگزار شده و مقرر شد با پرداخت سریع، حجم مطالبات قطعه سازان به سه ماه کاهش یابد.

    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران ادامه داد: همچنین طبق توافقات صورت گرفته با مدیرعامل ایران خودرو مقرر شد که با توجه به رشد و نوسان نرخ ارز، قیمت قطعات تحویلی به خودروساز هر دو ماه یکبار بازنگری و رشد هزینه های تولید در آن دیده شود.

    وی افزود: در این شرایط در صورت تسریع در روند پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط دو خودروساز بزرگ کشور، شرایط نقدینگی جامعه قطعه سازی به حالت عادی بازگشته و کاهش حدود 50 درصدی تولید قطعه و خودرو جبران خواهد شد.

    به نیا تصریح کرد: با افزایش تولید قطعات، تولید انواع خودرو نیز افزایش یافته و با رشد عرضه قیمت های کاذب فعلی خودروها در بازار کاهش خواهد یافت.
    کرمان موتوراکستریم