فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

روند تولید و قیمت خودرو عــادی مـی‌شـود

عصر خودرو : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف روند کاهش تولید خودرو از مهرماه امسال خبر داد.

روند تولید و قیمت خودرو عــادی مـی‌شـود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵:۰۹
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا محسن صالحی نیا اظهار کرد: برای رفع مشکلات فعلی صنعت خودرو تمهیداتی اندیشیده شده تا در نیمه دوم امسال روند تولید خودرو به روند عادی آن بازگردد.

    وی با بیان اینکه محدودیت هایی که در صنعت خودرو وجود داشت، به مرور ایجاد شده و به مرور نیز در حال برطرف شدن است، خاطرنشان کرد: طبق تمهیدات صورت گرفته در مهر ماه امسال نباید کاهش تولید خودرو داشته باشیم؛ به گونه ای که تولید مهر 1391 برابر با تولید مهر سال 1390 خواهد بود.

    معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه آیا با توقف روند کاهش تولید خودرو، شاهد آغاز روند رشد تولید نیز خواهیم بود؟ اظهار کرد: به هر حال روند تولید خودرو به حالت عادی بازخواهد گشت. البته ممکن است تولید مجموع سال 1391 کمتر از مجموع سال 1390 باشد، زیرا جبران تمام کاهش تولید نیمه اول در نیمه دوم سال دشوار است.

    صالحی نیا در خصوص تاثیر توقف روند کاهش تولید بر قیمت خودرو در بازار، اظهار کرد: بخشی از افزایش قیمت برخی از خودروها در بازار ناشی از کاهش عرضه این محصولات است که با برنامه ریزی صورت گرفته و رشد تولید قیمت این خودروها در بازار نیز کاهش خواهد یافت.

    معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در همین زمینه گفته است:پیش بینی می شود با روند در پیش گرفته شده از سوی خودروسازان روند کاهشی تولید خودرو کاهش یابد و برآوردها این است که در مهر و آبان روال عادی تولید خودرو از سر گرفته شود.

    زضا فاطمی امین گفت: در زمینه خودرو پرداخت مطالبات بهتر شده و خودروسازان به این سمت رفته اند که مدت پرداخت طلب معوق قطعه سازان را کاهش دهند.

    دبیر کارگروه پایش تولید تاکید کرد: تدابیر دیگری هم در زمینه مشکلات مربوط به خودروسازان لازم است که از سوی بانک مرکزی پیگیری شود.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون به دلیل مصرف زیاد فولاد در کشور سالانه نزدیک به 7 میلیون تن فولاد وارد می شود که پیش بینی می کنیم با طرحهای در حال احداث از سوی شرکت ایمیدرو و بخش خصوصی سال آینده کل تولید فولاد در داخل کشور انجام شود.

    او با بیان این که فولاد هم در تولید و هم در مصرف یک شاخص صنعتی محسوب می شود، اظهارکرد: در این شاخص طی ماههای مرداد و شهریور افزایش تولید را شاهد بودیم و این نشان از فعال بودن صنایع پایین دستی و مصرف کنندگان و نیاز به تولید بیشتر فولاد دارد.

    تازه ترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت از کاهش 38 درصدی تولید انواع خودرو در کشور در پنج ماهه نخست سال جاری حکایت دارد.
    کرمان موتوراکستریم