فونیکسریمکسبهتام

تولید خودرو، پاییز طبیعی می‌شود

عصرخودرو: معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با حضور وزیر و سایر مسوولان و مدیران صنعتی آخرین وضعیت تولید مورد بررسی قرار گرفت.

تولید خودرو، پاییز طبیعی می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱:۰۰
    به گزارش «عصرخودرو» ، رضا فاطمی امین در این باره به ایسنا گفت: پیش بینی می شود با روند در پیش گرفته شده از سوی خودروسازان روند کاهشی تولید خودرو کاهش یابد و برآوردها این است که در مهر و آبان روال عادی تولید خودرو از سر گرفته شود.



    به گفته وی در زمینه خودرو پرداخت مطالبات بهتر شده و خودروسازان به این سمت رفته اند که مدت پرداخت طلب معوق قطعه سازان را کاهش دهند.



    دبیر کارگروه پایش تولید تاکید کرد: تدابیر دیگری هم در زمینه مشکلات مربوط به خودروسازان لازم است که از سوی بانک مرکزی پیگیری شود.



    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون به دلیل مصرف زیاد فولاد در کشور سالانه نزدیک به 7 میلیون تن فولاد وارد می شود که پیش بینی می کنیم با طرحهای در حال احداث از سوی شرکت ایمیدرو و بخش خصوصی سال آینده کل تولید فولاد در داخل کشور انجام شود.



    او با بیان این که فولاد هم در تولید و هم در مصرف یک شاخص صنعتی محسوب می شود، اظهارکرد: در این شاخص طی ماههای مرداد و شهریور افزایش تولید را شاهد بودیم و این نشان از فعال بودن صنایع پایین دستی و مصرف کنندگان و نیاز به تولید بیشتر فولاد دارد.



    به گزارش ایسنا تازه ترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از کاهش 38 درصدی تولید انواع خودرو در کشور در پنج ماهه نخست سال جاری است.
    کرمان موتوراکستریم