فونیکسریمکسبهتام

پرداخت عمده مطالبات قطعه سازان تا پایان شهریور ماه

عصر خودرو : معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت از پرداخت عمده مطالبات قطعه سازان تا پایان شهریور ما خبردادو گفت از این پس هیچ قطعه سازی بیش از سه ماه مطالبه نخواهد داشت.

پرداخت عمده مطالبات قطعه سازان تا پایان شهریور ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳:۱۵
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، طی یک سال گذشته قطعه سازان همواره از طولانی شدن پرداخت بدهی خود از خودروسازان شکایت داشته اند و معتقدند عدم پرداخت به موقع این مطالبات، رکود در بازار تولید و به تبع آن بالا رفتن قیمت خودروهای ساخت داخل را به همراه داشته است.

    البته خودروسازان نیز دلیل افزایش بدهی های خود را مشکلات مالی عنوان کردن که دراین شرایط دولت بهترین راهکار را تزریق هزار میلیارد تومانی به دو شرکت بزرگ خودروسازی دانست و هم اکنون به دنبال اجرای آن است.

    بر این اساس محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معادن و تجارت از آغاز دریافت تسهیلات هزار میلیارد تومانی خودرو سازان خبر داده و اظهار داشت: شرکت سایپا تاکنون 250 میلیارد تومان از تسهیلات مصوب خود را دریافت و ایران خودرو نیز در حال انجام امور مربوط به وثیقه گذاری سهام خود برای دریافت تسهیلات است.

    صالحی نیا با بیان اینکه ایران خودرو در فاصله زمانی 15 مرداد تا 15شهریورماه امسال 340میلیارد تومان به 540 قطعه سازی پرداخت داشته است و تا پایان شهریورماه 170میلیارد تومان دیگر پرداختی خواهد داشت، اضافه کرد: از طریق فروش یک سری از دارایی ها و اموال و املاک و سهام و وثیقه گرفتن به مرور منابع مالی به این دو خودروسازی در حال تزریق است

    وی ادامه داد: براساس سیاست وزارتخانه تصمیم داریم که تا پایان شهریورماه امسال طلب بالای سه ماه در هیچ قطعه سازی نداشته باشیم.
    کرمان موتوراکستریم