فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان خواستار شد:

اصلاح بخشنامه بانک مرکزی برای جلوگیری از افت بیشتر تولید خودرو

عصر خودرو : عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران خواستار اصلاح بخشنامه بانک مرکزی در زمینه پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو برای جلوگیری از افت بیشتر تولید این محصول شد.

اصلاح بخشنامه بانک مرکزی برای جلوگیری از افت بیشتر تولید خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۴:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا فرهاد به نیا اظهار کرد: با وجود آنکه شورای پول و اعتبار پرداخت هزار میلیارد از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات صنعت خودرو را پذیرفته، اما بانک مرکزی با بخشنامه جدید خود زمینه پرداخت این تسهیلات را از بین برده است.

    وی با بیان اینکه شرط بانک مرکزی برای بازپرداخت شش ماهه این تسهیلات با شرایط فعلی محیط کسب و کار تناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: در شرایط طبیعی نیز مدت زمان بازپرداخت تسهیلات صنعت خودرو دو تا سه سال است و مشخص نیست بانک مرکزی با چه توجیهی مدت زمان شش ماه را برای بازپرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی مشخص کرده است.

    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران ادامه داد: این تسهیلات در صورت پرداخت صرف تصفیه بخشی از مطالبات قطعه سازان خواهد شد و پس از آن قطعه سازان نسبت به خرید مواد اولیه و تولید قطعه اقدام و آن را تحویل خودروساز خواهند داد و خودروساز نیز از این قطعات برای تولید خودرو و فروش آن به مصرف کنندگان استفاده می کند که البته طی شدن این روند به حداقل یک سال زمان نیاز دارد.

    وی افزود: بدیهی است که در این شرایط خودروساز نمی تواند تسهیلات دریافتی را ظرف شش ماه تصفیه کند و این کار نیاز به زمان حدود دو ساله برای گردش و بازگشت پول محصولات تولید شده با اعتبار هزار میلیارد تومانی دارد، بنابراین تعیین زمان شش ماهه برای بازپرداخت این تسهیلات عملا به معنای عدم تمایل بانک مرکزی برای پرداخت آن است.

    به نیا با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات به نفع بانک مرکزی و سیستم بانکی نیز خواهد بود، تصریح کرد: این تسهیلات صرف پرداخت مطالبات قطعه سازان، به حرکت در آمدن مجدد چرخه تولید قطعه و خودرو، افزایش عرضه و کاهش قیمت خودرو و در نهایت بهبود وضعیت نقدینگی خودروسازان و قطعه سازان شده و این صنایع خواهند توانست مطالبات معوق خود به سیستم بانکی را پرداخت کنند.
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو