فونیکسریمکسبهتام

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری رکوردی تاریخی در صنعت خودروی کشور به ثبت رسید

تولید روزانه ایران خودرو در مرز سه هزار دستگاه

فاصله ۴۰ هزار دستگاهی تا شکستن رکورد سال گذشته

عصر خودرو- با عبور تولید روز گذشته گروه صنعتی ایران خودرو از مرز دوهزار و ۹۵۰ دستگاه خودرو که تمامی این سبد تولیدی اختصاص به خودروهای داخلی دارد، رکورد تاریخی در استقلال تولید در صنعت خودروی کشور به ثبت رسید. این عدد فراتر از هدفگذاری بوده است.

تولید روزانه ایران خودرو در مرز سه هزار دستگاه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، آمار و اطلاعات تولید درگروه صنعتی ایران خودرو نشان می دهد،‌ روز گذشته قریب به سه هزار دستگاه در این مجموعه به تولید رسیده که تمامی آن متعلق به تولیدات داخلی و بدون حضور محصولات مشترک با شرکای خارجی بوده است.
    برمبنای این گزارش، در صورت تولید کم تر از 40 هزار دستگاه تا هفته نخست دی ماه،‌ کل رکورد تولید سال گذشته شکسته خواهد شد.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست بررسی وضعیت تامین و تولید،‌ در شرکت ساپکو،‌ این دستاورد را حاصل همدلی و وفاق شکل گرفته در زنجیره ارزش خودرو دانست و با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره لزوم اجرای راهکارهای عملیاتی برای جهش تولید گفت: با وجود افزایش 60 درصدی تولید امسال  ایران خودرو نسبت به سال گذشته، اقدامات برای تحقق شعار سال کافی نبوده و لازم است تا قدم های مستحکم‌تری در این مسیر برداریم. تکلیف ما برای تحقق اهداف سنگین تر شده است.
    وی تصریح کرد: تولید در جبهه اقتصادی ایران خودرو طبق منویات مقام معظم رهبری به ظرفیت قطعه سازان داخلی اتکا داشته و تمامی تیراژ تولید امسال متعلق به محصولات داخلی بوده است.
    مقیمی با اشاره به لزوم حمایت نهادهای مرتبط برای تکمیل و عرضه به بازار خودروهای دارای کسری قطعه گفت: درحال حاضر این خودروها به کم تر از 60 هزار دستگاه رسیده و این تعداد نیز با ترخیص قطعات از گمرک درحال تکمیل و عرضه است. برنامه تولید ماهانه ایران خودرو 50 هزار دستگاه و تجاری سازی و عرضه به بازار 54 هزار دستگاه است که تا پایان سال هدف 500 هزار دستگاهی را محقق خواهیم کرد.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، جهش تولید را مشمول تولید خودروی تجاری و سنگین نیز دانست و گفت: در این بخش نیز تولید نسبت به سال گذشته به میزان سه برابر افزایش داشته و درحال حاضر 40 درصد از بازار خودروهای سنگین در اختیار ایران خودرو است. از ابتدای آذرماه 100 دستگاه واگن هود تجاری سازی و آماده تحویل شده است.
    در این نشست قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو نیز ثبت رکورد تولید روز گذشته در شرایط تحریمی و فشارهای بیرونی را پاسخی به جنایات دشمنان و بدخواهان کشور دانست و گفت: وقتی صنعت خودروسازی به عنوان نخستین حوزه در فهرست تحریم ها قرار گرفت، کشورهای تحریم کننده به دنبال مختل شدن تولید بودند که خوشبختانه امروز نه تنها به این هدف نرسیدند بلکه صنعت خودروی کشور بدون اتکا به آنان به تولید خود بیش از گذشته ادامه می دهد.
    حمید مرادی تصریح کرد: در سنوات گذشته 400 تا 500 دستگاه از تولید روزانه به خودروهای مشترک با شرکای خارجی اختصاص داشت که امروز این تعداد از تولید روزانه کم شده و تمام سبد به محصولات داخلی اختصاص دارد.
    عادل پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو نیز در این نشست از حمایت های مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و تلاش و همدلی مجموعه کارکنان و مدیران این مجموعه قدردانی کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو