فونیکسریمکسبهتام

توصیه‌هایی برای جلوگیری از حواس‌پرتی در زمان رانندگی

عصر خودرو- حواس‌پرتی راننده هنگام رانندگی یکی از عوامل اصلی تصادف‌های جاده‌ای به شمار می‌رود، رعایت برخی نکات به راننده کمک می‌کند تا هنگام رانندگی متمرکز بیشتری داشته باشد.

توصیه‌هایی برای جلوگیری از حواس‌پرتی در زمان رانندگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهم است که حین رانندگی هوشیار باشید تا خطری شما را تهدید نکند. نه تنها راننده باید از حواس پرتی پرهیز کند بلکه مسافران باید اطمینان حاصل کنند که دلیل حواس پرتی راننده نباشند.

    برای تست تمرکز خود به عنوان راننده باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

    آیا این آمادگی را دارید تا اگر خودرو حین رانندگی منحرف شد،بتوانید خودرو را کنترل کنید؟ اگر یکباره با یک عابر پیاده رو به رو شدید می توانید خودرو را متوقف کنید؟ بسیاری از مواقع پیش می آید که فرد قادر به متوقف کردن خودرو نیست و دچار حوادث خطرناکی می‌شود.

    حال سوال پیش می آید که چگونه می توان از حواس پرتی در زمان رانندگی جلوگیری کرد؟

    برای جلوگیری از حواش پرتی در زمان رانندگی همیشه متمرکز و هوشیار باشید، نگاه‌های کوتاه را تمرین کنید و از خیره شدن طولانی مدت به یک نقطه خودداری کنید.

    هنگام رانندگی هرگز مطالعه نکنید و از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.

    بیشتر بخوانید

    روغن موتور هم گرفتار دلال بازی شد! / لاکچری بازی پولدار‌ها روغن موتور را گران کرد
    اجازه ندهید مسافران تمرکز راننده بهم بزنند. اگر کودکان به توجه احتیاج دارند و تمرکز راننده را به هم می زنند،برای مدتی کنار جاده توقف کنید.سفر خود را از قبل برنامه ریزی کنید و به خود فرصت دهید و در طول سفر هر دو ساعت یک بار برای خوردن و آشامیدن و استراحت کنار جاده توقف کنید.

    بهترین توصیه این است که هنگام رانندگی از تلفن‌ همراه استفاده نکنید، وقتی تلفن زنگ خورد، به آن اعتنا نکنید. بهتر است از پیام صوتی تلفن خود استفاده کنید یا حتی یک تماس را از دست بدهید تا اینکه  جان خود و مسافران را در معرض خطر قرار دهید.

    اگر حین رانندگی مجبور به استفاده از تلفن همراه شدید، از هندزفری استفاده کنید، تماس‌های خود را مختصر نگه دارید، اگر فکر می کنید تماستان بیش از چند ثانیه طول خواهد کشید، اتومبیل خود را متوقف کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو