فونیکسریمکسبهتام

صفر تا صد گواهینامه ۲ زبانه رانندگی

با گواهینامه ایرانی در چند کشور می‌شود رانندگی کرد؟

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی جزئیاتی از "گواهینامه دو زبانه رانندگی" بیان کرد.

با گواهینامه ایرانی در چند کشور می‌شود رانندگی کرد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، نهم آبان ماه امسال بود که سردار سید کمال هادیانفر از دو زبانه شدن گواهینامه‌‎های رانندگی خبر داد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور این نکته را هم بیان کرد که گواهینامه‌ دو زبانه تنها برای متقاضیانی که قصد رفتن به کشورهای خارجی و رانندگی در آن کشورها را دارند صادر می‌شود و اینگونه نیست که گواهینامه تمام افراد دو زبانه باشد.

    اکنون سردار هادیانفر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم جزئیات این طرح را بیان و اظهار کرد: براساس کنوانسیون ژنو گواهینامه رانندگی، رانندگی با گواهینامه کشورمان در 72 کشور دیگر معتبر است و می‌شود رانندگی کرد، همچنین در حال رایزنی و پیگیری در مورد پذیرش گواهینامه در 13 کشور دیگر هستیم.

    وی افزود: در همین راستا نیز تصمیم گرفتیم تا برای متقاضیان گواهینامه دو زبانه صادر کنیم تا افراد با کمک این گواهینامه به راحتی بتوانند در سایر کشورها نیز رانندگی کنند.

    رئیس پلیس راهور با بیان اینکه گرفتن گواهینامه رانندگی دو زبانه اجباری نیست، بیان کرد: تا چند هفته دیگر نسخه نهایی گواهینامه‌های دو زبانه آماده چاپ می‌شود (در حال حاضر طرح های مختلفی برای انتخاب نهایی طراحی شده است) و افرادی که متقاضی هستند می‌توانند از طریق سایت راهور 120 برای اخذ این گواهینامه اقدام کنند.

    هادیانفر تصریح کرد: این گواهینامه‌ها مانند دیگر گواهینامه‌های رانندگی است اما قرار است تا مشخصات فرد به زبان انگلیسی هم در پشت گواهینامه درج شود.

    هادیانفر در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اگر فردی درخواست گواهینامه دو زبانه داشته باشد اما نخواهد که به خارج از ایران سفر کند برایش گواهینامه دو زبانه صادر می‌شود یا خیر، گفت: ما که نمی‌توانیم بررسی کنیم افرادی که متقاضی گواهینامه دو زبانه هستند حتما به خارج از کشور می روند یا خیر، بنابراین برای همه افرادی که متقاضی گواهینامه دو زبانه باشند، این گواهینامه صادر می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط