فونیکسریمکسبهتام

تولید بیش از ۴۷۸ هزار دستگاه خودروی سواری تا پایان مهرماه

عصر خودرو-بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۴۷۸ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروی سواری توسط خودروسازان داخلی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه است، آماری که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۲۰.۴ درصدی نشان می‌دهد.

تولید بیش از ۴۷۸ هزار دستگاه خودروی سواری تا پایان مهرماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا،  در هفت ماهه سال 98 تعداد 397 هزار و 700 دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شده بود.

    در هفت ماهه امسال همچنین 46 هزار و 797 دستگاه وانت تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 22.7 درصدی داشته است.

    همچنین تولید اتوبوس، مینی بوس و ون در این مدت افت 9 درصدی تجربه کرد و به 996 دستگاه رسید.

    بر اساس این گزارش، این عملکرد خودروسازان داخلی در شرایط تداوم کرونا،  تحریم‌های خارجی و تامین نشدن به موقع و کافی مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز قطعه سازان خودرویی قابل توجه است.

    پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت تولیدات خودرویی کشور، گفت: باید شرایط برای عبور از انحصار دو شرکت بزرگ خودروسازی و افزایش تولیدات با هدف رقابت پذیری محصولات خودرویی در سطح بازار فراهم شود.

    «علیرضا رزم‌حسینی» افزود: اولویت نخست وزارتخانه، حمایت ویژه واحدهای توانمند و افزایش تولیدات رقابتی در حوزه خودرو کشور است و تقویت شرکت‌هایی که توانمندی لازم در این عرصه را دارند در دستور کار است تا بتوان انحصار موجود را از بین برد.

    وی معتقد است: اتخاذ هرگونه تصمیمی برای ساماندهی بازار خودرو باید با اجماع نظر دولت، مجلس و همه کارشناسان و متخصصان این حوزه باشد.

    افزایش تولید کمباین و تراکتور

    بررسی آمارهای رسمی منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین حاکی از رشد تولید ماشین‌آلات کشاورزی تا پایان مهرماه است.

    در هفت ماهه امسال 11 هزار و 273 دستگاه تراکتور توسط کارخانجات داخلی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 4.6 درصدی نشان می‌دهد.

    همچنین تولید 347 دستگاه کمباین حاصل تلاش صنعتگران داخلی است. این آمار در هم‌سنجی با سال گذشته حاکی از رشد 42.8 درصدی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو