فونیکسریمکسبهتام

نجفی‌منش:

تولید قطعات خودرویی حال و روز خوشی ندارد

عصرخودرو : عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان از کاهش ۵۰ درصدی تولید قطعات خودرویی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

تولید قطعات خودرویی حال و روز خوشی ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲:۵۷
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمدرضا نجفی منش اظهار کرد: به دلیل مشکلات عدیده به ویژه عدم ارائه تسهیلات بانکی، تولید قطعات خودرویی با کاهش 50 درصدی همراه بوده است.

    وی با بیان این که قطعه سازان در حدود هشت تا 9 ماه اخیر موفق به دریافت مطالبات خود از خودروسازان نشده اند، خاطرنشان کرد: دلیل این موضوع نیز کمبود نقدینگی خودروسازان به دلیل عدم ارائه تسهیلات بانکی به این بخش بوده است.


    او ادامه داد: طبق تحقیق میدانی صورت گرفته از 80 واحد قطعه سازی، تاکنون حدود 30 درصد از نیروهای شاغل در صنعت قطعه تعدیل شده اند که اگر این جامعه آماری را به حدود 350 هزار نفر شاغلان صنعت قطعه تعمیم دهیم، می توان گفت تاکنون 100 هزار نفر از شاغلان این صنعت بی کار شده اند.


    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان افزود: این وضعیت در حالی است که با گذشت حدود دو ماه از تصویب تسهیلات 2000 میلیارد تومانی صنعت خودرو هنوز خبری از پرداخت این تسهیلات نیست و هر روز اظهارنظرهای متفاوتی در این خصوص به گوش می رسد.


    وی اظهار کرد: در این شرایط باید گفت که اگر تحریم های بین المللی پنج درصد بر صنعت داخلی تاثیر داشته است، سهم مسائل داخلی در مشکلات تولیدکنندگان 95 درصد بوده است؛ بنابراین برای بهبود شرایط صنایع ضروری است که در اقدامات داخلی در این حوزه تجدیدنظر شود.


    نجفی منش با بیان اینکه صدور بخشنامه هایی همچون عدم ارائه تسهیلات مالی و دیگر خدمات به واحدهای صنعتی دارای معوقات بانکی از شدیدترین سختگیری های داخلی بر ضد صنعتگران است، تصریح کرد: امیدواریم با کاهش محدودیت های داخلی و پرداخت تسهیلات مصوب بتوانیم وضعیت موجود را ابتدا به شرایط ثبات و سپس بهبود برسانیم. در غیر این صورت زودتر از آنکه تصور بشود با تعطیلی صنعت خودرو روبرو خواهیم شد.


    به گزارش ایسنا، بر اساس جدیدترین آمار رسمی منتشر شده تولید انواع خودرو در چهار ماه نخست امسال 37.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در تیر ماه نیز 39.9 درصد نسبت به تیر پارسال کاهش یافته است.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو