فونیکسریمکسبهتام

کاهش روند تولید خودرو در تیرماه متوقف شد

عصر خودرو : مدیرکل دفتر صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از توقف کاهش تولید خودرو در کشور در تیرماه سال جاری خبرداد .

کاهش روند تولید خودرو در تیرماه متوقف شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از وزارت صنعت،معدن و تجارت ، 'کیومرث فروتنی' با اشاره به آخرین وضعیت تولید خودرو در کشور افزود: مقایسه چهارماهه سال جاری با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که روند کاهشی تولید خودرو تیرماه سال جاری نسبت به ماه قبل از آن متوقف شده است.



    به گفته وی، تولید خودرو در تیرماه به نسبت خرداد ماه کاهش نیافته بلکه با تولید 83 هزار و 629 دستگاه خودرو، نسبت به خرداد ماه که معادل 83 هزار و 522 دستگاه بود، اندکی افزایش تولید نیز داشته است.



    فروتنی تصریح کرد: مقایسه آمار تولید تیر با خرداد ماه در مورد خودروهای سواری، که بیشترین تعداد را در بین خودروهای تولیدی دارد، بیانگر رشد تولید 8/1 درصدی است و در خودروهای گروه کامیون رشد 21 درصدی را نشان می دهد .



    این مقام مسئول پیش بینی کرد ، با تداوم و سرعت گرفتن روند افزایشی تولید در ماه های آینده شاهد جبران کاهش تولید در ماه های قبل باشیم.



    وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو در سال 91 که در هفته گذشته برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مدیران گروه های صنعتی ایران خودرو و سایپا به بیان آمار تفکیکی خودروهای تولیدی گروه خود پرداختند که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.



    فروتنی همچنین یادآور شد: در این جلسه، چگونگی پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو از سوی خودروسازان، به بحث و مذاکره گذاشته شد که ادامه آن به جلسه بعد موکول شد.
    کرمان موتوراکستریم