فونیکسریمکسبهتام

کاهش تولید داخلی و خروج ارز، دستاورد واردات کامیون دست دوم

عصر خودرو : مدیرعامل یک شرکت خودروسازی گفت: در شرایطی که ارز مرجع برای واردات مواد اولیه و قطعات خودرویی وجود ندارد، دلیل خروج ارز از کشور برای واردات کامیون‌های دست دوم خارجی چیست؟

کاهش تولید داخلی و خروج ارز، دستاورد واردات کامیون دست دوم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶:۵۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل ازایسنا ناصر اسفنجی ، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از خودروسازان و قطعه سازان برای تامین ارز مرجع برای واردات قطعات و مواد اولیه خارجی با مشکل مواجه هستند.



    وی با بیان این که بانک ها نیز در شرایط فعلی مواد اولیه و قطعات خودرویی را جزو اولویت های تخصیص ارز نمی دانند، خاطرنشان کرد: در این شرایط شاهدیم که واردات کامیون های دست دوم به کشور آغاز شده و در مقابل نیز ارز از کشور خارج می شود.



    او ادامه داد: مشخص نیست در شرایطی که خودروهای تولیدی به دلیل کمبود نقدینگی و نبود سفارش خرید در کارخانه های داخلی دپو شده است، به چه دلیل باید سرمایه ملی به شکل ارز از کشور خارج شده و کامیون دست دوم وارد شود.



    وی افزود: این وضعیت از یک طرف به تولیدکننده داخلی ضربه زده و اشتغال موجود در واحدهای تولیدی را تهدید می کند و از سوی دیگر نیز در شرایط تحریم موجب خروج بی دلیل ارز از کشور می شود.



    مدیرعامل ارس خودرو دیزل با بیان این که کامیون های دست دوم خارجی مستعمل بوده و هزینه های خریداران ایرانی را افزایش می دهند، تصریح کرد: عجیب است که دولت در شرایط فعلی چگونه اجازه خروج ارز از کشور برای واردات کامیون دست دوم را می دهد.



    به گزارش ایسنا، برخی کارشناسان و تولیدکنندگان داخلی پیش از این انتقاداتی را به واردات کامیون های دست دوم به کشور وارد کرده بودند. از جمله مدیرعامل ایران خودرو دیزل اظهار کرده بود که سود واردات کامیون های دست دوم خارجی نصیب دلالان و واسطه های واردات شده و مضررات آن ها نصیب خریداران این خودروها و منافع عمومی کشور می شود.



    به گفته هاشم یکه زارع، حتی اگر قرار باشد کامیون های دست دوم ارزان تر از کامیون های تولید داخل فروخته شود نیز هزینه های تعمیر و نگهداری آن ها به قدری بالاست که در نهایت هزینه هایی چندین برابر یک کامیون داخلی را به خریدار تحمیل خواهند کرد.
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو