فونیکسریمکسبهتام

احتمال بیکاری ۷۰۰ هزار شاغل صنعت خودرو و قطعه

عصرخودرو: عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران نسبت به بیکاری حدود ۷۰۰ هزار نفر پرسنل شاغل در صنعت خودرو و قطعه کشور در صورت تاخیر بیشتر در پرداخت تسهیلات مصوب این بخش هشدار داد.

احتمال بیکاری ۷۰۰ هزار شاغل صنعت خودرو و قطعه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹:۱۶
    به گزارش «عصرخودرو» فرهاد به نیا در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه باید گفت که در صنعت خودرو و قطعه کشور به سرعت به وضعیت بحران غیرقابل بازگشت نزدیک می شویم.



    وی با بیان این که بحران فعلی از صنعت قطعه آغاز و به صنعت خودرو کشیده شده است، خاطرنشان کرد: به دنبال بحران نقدینگی شکل گرفته در ماه های اخیر، تاکنون حدود 40 درصد قطعه سازان تعدیل نیرو داشته و برخی واحدهای قطعه سازی نیز به طور کامل تعطیل شده اند.



    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران ادامه داد: در این وضعیت بحران رو به گسترش بوده و به شرایط غیرقابل بازگشت نزدیک می شود، مگر آن که به سرعت در راستای پرداخت تسهیلات مصوب صنعت خودرو و تامین نقدینگی مورد نیاز اقدام شود.



    وی افزود: تاکنون با وجود آ نکه حدود 40 روز از تصویب تسهیلات 2000 میلیارد تومانی صنعت خودرو در کارگروه حمایت از تولید گذشته و تخصیص آن نیز از سوی معاون اول رییس جمهوری به رییس کل بانک مرکزی ابلاغ شده است، با این حال تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است.



    به نیا با بیان این که در صورتی که این تسهیلات ظرف روزهای آینده پرداخت نشود، تخصیص آن در آینده نیز دیگر مثمر ثمر نخواهد بود، تصریح کرد: در آن صورت اولین تبعات این وضعیت، بیکاری حدود 700 هزار نفر پرسنل شاغل در صنعت خودرو و قطعه کشور خواهد بود. علاوه بر آن به دلیل قطع عرضه، قیمت خودرو در بازار به طور سرسام آوری افزایش یافته و مصرف کنندگان نیز به شدت متضرر خواهند شد.



    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان اظهار کرد: در این شرایط از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای کمیسیون صنایع و معادن می خواهیم در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت حمایت از تولید ملی، ضرورت پرداخت هرچه سریع تر تسهیلات مصوب صنعت خودرو از سوی بانک مرکزی را به مسوولان مربوطه گوشزد کنند.



    وی خاطرنشان کرد: طبق آمارهای رسمی کاهش تولید خودرو در سه ماهه نخست امسال 36 درصد بوده و طبق آمارهای غیر رسمی نیز تاکنون به حدود 50 درصد رسیده است، بنابراین استدعا داریم در روزهای آینده پیش از آنکه صنعت خودرو زمین گیر شود، تسهیلات مصوب از سوی بانک مرکزی تخصیص یابد.
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو