فونیکسریمکسبهتام

تخصیص تسهیلات ۲۰۰۰ میلیاردی صنعت خودرو به بانک مرکزی ابلاغ شد

معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنعت خودرو را جهت پرداخت به بانک مرکزی ابلاغ کرد.

تخصیص تسهیلات ۲۰۰۰ میلیاردی صنعت خودرو به بانک مرکزی ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰:۳۹
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا کارگروه حمایت از تولید در جلسه حدود یک ماه پیش خود با پرداخت 2000 میلیارد تومان تسهیلات جهت حل بحران نقدینگی صنعت خودرو موافقت کرد.



    در حدود یک ماه اخیر اگرچه تولیدکنندگان خودرو و قطعه، انتقادات بسیاری را به تاخیر صورت گرفته در تخصیص این تسهیلات وارد کرده بودند، ولی با این حال طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، معاون اول رییس جمهوری این مصوبه را چهارشنبه گذشته 28 تیرماه جهت اجرا به بانک مرکزی ابلاغ کرده است.



    طبق این ابلاغیه تسهیلات 2000 میلیارد تومانی صنعت خودرو حداکثر ظرف یک ماه آینده باید در اختیار این صنعت قرار گیرد. همچنین مقرر شده که با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت 60 درصد این تسهیلات به پرداخت مطالبات قطعه سازان اختصاص یابد.



    ابلاغ پرداخت تسهیلات 2000 میلیارد تومانی صنعت خودرو در حالی است که به دلیل کمبود نقدینگی خودروسازان و به دنبال آن عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان، تولید قطعه در چند ماه اخیر کاهش یافته است. در نتیجه طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه ماهه نخست امسال تولید خودرو با کاهش 36 درصدی همراه بوده است.



    کارشناسان امیدوارند با تخصیص تسهیلات یاد شده و حل بحران نقدینگی صنعت خودرو، سرعت کاهش تولید این محصولات کاهش یافته و بخشی از کاهش تولید رخ داده نیز جبران شود.
    کرمان موتوراکستریم