فونیکسریمکسبهتام

تلاش اسپانیا برای کاهش پیامدهای کرونا بر صنعت خودروسازی

عصر خودرو- دولت اسپانیا بسته حمایتی سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون یورویی برای احیای صنعت خودروسازی اختصاص داد.

تلاش اسپانیا برای کاهش پیامدهای کرونا بر صنعت خودروسازی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا دیروز (یکشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی­ با روسای ایالت‌های خودمختار از درنظر گرفتن بودجه سه میلیارد و 750 میلیون یورویی برای احیای صنعت خودروسازی خبر داد؛ طبق اعلام سانچز، این طرح پیشنهادی دولت توجه ویژه ای به بخش خودروهای برقی خواهد داشت. 

    صنعت خودروسازی در اسپانیا یک دهم تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و سهم بزرگی از صادرات را دربر می‌گیرد؛ همچنین موجب اشتغال 650 هزار نفر به طور مستقیم و حدود دو میلیون نفر به طور غیرمستقیم در این کشور است.

    سانچز هدف از این برنامه جامع دولت را کاهش آسیب های ناشی از شیوع ویروس کرونا بر بدنه صنعت کلیدی خودروسازی اسپانیا خواند که با تعطیلی سراسری تولیدات خودرو و کاهش شدید تقاضا متحمل زیان جدی شده است.

    این مقام ارشد اسپانیا ضمن تاکید بر اهمیت تاثیر صنعت حمل و نقل بر تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، برنامه اعلام شده را در راستای پاسخگویی به این چالش اساسی خواند و گفت: آثار مخرب خودروهای تولیدی آینده بر محیط زیست بسیار کمتر خواهد بود تا جایی که دستیابی به «آلایندگی صفر» در سال 2050میلادی دور از ذهن نخواهد بود.

    سانچز همچنین اعلام کرد:این برنامه همان­طور که به سرمایه و بودجه وابسته است، باعث پیشرفت تحقیقات و اصلاح مالیات برای افزایش رقابت­ پذیری و همچنین موجب رونق دانش صنعت خودرو خواهد شد.

    هدف از این طرح، کمک به صنعت خودرو در تبدیل به «تحرکی پایدار و متصل» بوده که این موضوع قابل تعمیم به کل بخش صنعت است تا در راستای تعهدات ملی و فراملی زیست-محیطی، رقابت پذیری خود را حفظ کند.  

    اقدامات انجام شده توسط دولت‌های جهان به منظور متوقف کردن گسترش ویروس کرونا تقریبا بر همه صنایع تاثیر گذاشته و صنعت خودرو نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. بیشتر خودروسازها و تولیدکنندگان قطعات خودرو به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تولیدات و سفارشات خود را تعلیق کرده‌اند.

    دستکم یک میلیون و 138 هزار و 536 موقعیت شغلی از مجموع 2.6 میلیون شغلی که در اروپا به طور مستقیم وابسته به تولید خودرو هستند با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کارخانه‌ها، تعطیل شده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو