فونیکسریمکسبهتام

رکوردشکنی قیمت بنزین در اسپانیا تا مرز ۲ یورو

عصر خودرو- قیمت بنزین در اسپانیا طی هفته جاری میلادی به بالاترین رقم خود در تاریخ این کشور رسید و تلاش‌های دولت برای جبران خسارت رانندگان را خنثی کرد.

رکوردشکنی قیمت بنزین در اسپانیا تا مرز ۲ یورو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، روزنامه لاوانگواردا La Vanguarda روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که قیمت بنزین در اسپانیا طی هفته جاری میلادی به بالاترین رقم خود در تاریخ این کشور رسید و تلاش‌های دولت برای جبران خسارت رانندگان را خنثی کرد.

    این نشریه با استناد به داده‌های این هفته از بولتن نفت اتحادیه اروپا گزارش داد که بنزین سوپر بدون سرب با اکتان 95 (Eurosuper 95) اکنون به‌طور میانگین در اسپانیا 1.968 یورو در هر لیتر قیمت دارد که نشان‌دهنده افزایش هفتگی 1.44 درصدی است.

    در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، یک لیتر بنزین 48 درصد گرانتر شده و قیمت گازوئیل نیز 56 درصد افزایش یافته است.

    به گفته نشریه فیولو Fuelo، بزرگترین نقشه آنلاین پمپ بنزین در اروپا، میانگین قیمت بنزین بدون سرب با اکتان 95 در روز پنجشنبه حتی به بالاتر از این رسید و 2.09 یورو در هر لیتر معامله شد.

    این در حالی است که دولت اسپانیا در ماه آوریل برای جبران افزایش قیمت سوخت، پرداخت یارانه ای معادل 20 یورو سنت به ازای هر لیتر را به رانندگان شروع کرد، اما به گفته روزنامه لاوانگواردا افزایش قیمت‌ها تقریباً سه چهارم یارانه بنزین را از بین برده است.

    لاوانگواردا می‌گوید قیمت بنزین بدون سرب با اکتان 95 در اسپانیا همچنان پایین‌تر از میانگین منطقه یورو است، چرا که مالیات کمتری بر سوخت خودرو در اسپانیا نسبت به اکثر کشورهای اروپایی اعمال می‌شود.

    بر اساس این گزارش، اسپانیا مانند سایر کشورهای منطقه یورو، شاهد تورم شدید بوده است، به طوری که افزایش قیمت مصرف کننده در ماه مارس به 9.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسید که بالاترین سطح از سال 1985 محسوب می‌شود.

    در آوریل، تورم به 8.3 درصد کاهش یافت ولی دوباره افزایش یافت. بر اساس داده های یورواستات، 8.7 درصد در ماه می اعلام شده است.

    افزایش هزینه‌های انرژی که با تحریم‌های غرب علیه روسیه تشدید شده است، علت تورم مارپیچی بوده است. اتحادیه اروپا در هفته جاری تحریمی جزئی بر نفت روسیه اعمال کرد و صادرات نفت روسیه را از طریق دریا ممنوع کرد.

    قبل از تحریم ها، روسیه بزرگترین تامین کننده نفت خام اتحادیه اروپا بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو