فونیکسریمکسبهتام

افزایش سرمایه‌گذاری میلیاردی فولکس واگن در اسپانیا

عصر خودرو- فولکس‌واگن سرمایه‌گذاری خودروهای الکتریکی در اسپانیا را به ۱۰ میلیارد یورو افزایش داد.

افزایش سرمایه‌گذاری میلیاردی فولکس واگن در اسپانیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، هربرت دیس، مدیرعامل فولکس واگن آلمان و شرکای آن 10 میلیارد یورو (10.6 میلیارد دلار) برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی و باتری در اسپانیا سرمایه‌گذاری خواهند کرد که سه میلیارد یورو بیشتر از تعهد قبلی است.

    این شرکت همچنین قرارداد شراکتی را با بزرگ‌ترین شرکت برق اسپانیا ایبردرولا اعلام کرد که یک پارک خورشیدی برای تامین انرژی بخشی از نیروگاه باتری در شهرداری ساگونتو در نزدیکی والنسیا ایجاد خواهد کرد. ایگناسیو سانچز گالان، مدیر اجرایی این شرکت بدون اشاره به جزئیات بیشتر به خبرنگاران گفت: ایبردرولا 500 میلیون یورو در طرح برق‌رسانی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

    فولکس واگن در ماه مارس اعلام کرد 7 میلیارد یورو برای ساخت کارخانه باتری و تولید خودروهای الکتریکی در دو کارخانه خودروسازی خود در اسپانیا سرمایه‌گذاری خواهد کرد، اما هربرت دیس، مدیرعامل گفت که این رقم با شرکای جدید به 10 میلیارد افزایش یافته است.

    دیس در رویدادی در ساگونتو گفت: «ما برای الکتریکی‌کردن دومین تولیدکننده بزرگ خودرو در اروپا(اسپانیا) یک کارخانه جدید باتری‌سازی، دو کارخانه تولید خودروهای الکتریکی و یک اکوسیستم کامل از تامین‌کنندگان استخراج لیتیوم تا مونتاژ باتری‌ها را ایجاد خواهیم کرد».

    بر اساس گزارش رویترز، این خودروساز آلمانی قصد دارد ساخت کارخانه 40 گیگاوات ساعتی را در سه ماهه اول سال 2023 آغاز کند و تولید متوالی تا سال 2026 آغاز شود. فولکس‌واگن گفت تا سال 2030، این سایت بیش از 3000 پرسنل را استخدام خواهد کرد.

    اسپانیا، بزرگ‌ترین خودروساز اروپا پس از آلمان، ماه گذشته روند مناقصه برای حدود سه میلیارد یورو وام و کمک مالی را برای ارتقای تولید خودروهای الکتریکی آغاز کرد. این شرکت اعلام کرد سه میلیارد یورو در کارخانه ساگونتو، سه میلیارد یورو دیگر در چهار کارخانه سیات از جمله کارخانه مارتورل در نزدیکی بارسلونا و یک میلیارد یورو در پامپلونا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو