فونیکسریمکسبهتام

تغییرات عظیم در لکسس LS فیس لیفت +تصاویر

عصر خودرو - تمامی نسل‌های پیشین این خودرو با پیشرانه‌های ۸ سیلندر عرضه شده بودند، اما نسل فعلی LS که با کد XF ۵۰ شناخته می‌شود منحصر با نیروگاه ۶ سیلندر در دسترس است.

تغییرات عظیم در لکسس LS فیس لیفت +تصاویر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴:۰۰
  • تغییرات عظیم در لکسس LS فیس لیفت +تصاویر
  • تغییرات عظیم در لکسس LS فیس لیفت +تصاویر
  • تغییرات عظیم در لکسس LS فیس لیفت +تصاویر
  • تغییرات عظیم در لکسس LS فیس لیفت +تصاویر

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، زمانی که پنجمین نسل لکسس LS حدود سه سال پیش معرفی شد بسیاری از افراد از عدم وجود پیشرانه 8 سیلندر در زیر کاپوت این خودرو ناراحت شدند. تمامی نسل‌های پیشین این خودرو با پیشرانه‌های 8 سیلندر عرضه شده بودند، اما نسل فعلی LS که با کد XF50 شناخته می‌شود منحصر با نیروگاه 6 سیلندر در دسترس است. برخی رسانه‌ها مدعی بازگشت پیشرانه 8 سیلندر به این سدان لوکس شده‌اند.

در صورت صحت خبر‌ها لکسس اقدام به معرفی LS فیس لیفت 8 سیلندر در آینده نزدیک یعنی احتمالاً سال 2021 خواهد کرد. ظاهراً قوای محرکه این خودرو از دستیار الکتریکی سود خواهد برد و بنابراین نام LS 600h که اولین بار در سال 2007 بکار رفته بود احیا خواهد شد.

 

هنوز مشخص نیست که این خودرو از پیشرانه 8 سیلندر موجود شرکت یا نسخه‌ای کاملاً جدید استفاده خواهد کرد، اما باید گفت مدل پیشین LS 600h به پیشرانه 5 لیتری تنفس طبیعی و واحدی الکتریکی مجهز بوده و قدرت ترکیبی 439 اسب بخاری داشته است. قدرت این پیشرانه بیشتر از خروجی 415 اسبی LS 500 مجهز به پیشرانه 6 سیلندر توئین توربو است هرچند این مدل به خاطر وجود توربو گشتاور 600 نیوتون متری دارد که بیشتر از گشتاور 520 نیوتون متری پیشرانه 8 سیلندر یاد شده است. گشتاور LS 500 به لطف وجود توربو در دور 1600 به دست می‌آید درحالی‌که مدل 8 سیلندر پیک گشتاورش را در دور 4 هزار ارائه می‌کند.

 

گفته می‌شود بازگشت پیشرانه 8 سیلندر تنها تغییر LS فیس لیفت نخواهد بود، زیرا ظاهراً ژاپنی‌ها مدل 4 سیلندر را نیز در برخی بازار‌ها عرضه خواهند کرد تا جای خالی GS خیلی حس نشود.

رسانه‌ها همچنین تصاویری از پروتوتایپ LS فیس لیفت با تغییراتی در چراغ‌ها و سپر را منتشر کرده‌اند. یک سیستم نیمه خودران پیشرفته نیز در این سدان لوکس بکار خواهد رفت و احتمالاً کابین نیز تغییراتی خواهد داشت.

 

اگرچه برخی خبر‌های پیشین حاکی از خاتمه تولید پیشرانه 8 سیلندر تویوتا و جایگزینی نسخه 6 سیلندر توئین توربو بجای آن بوده‌اند، اما لکسس روی پیشرانه 8 سیلندر توئین توربوی جدیدی کار می‌کند. گفته می‌شود این پیشرانه در مدل‌هایی با قیمت بالای 90 هزار دلار از جمله LC F جدید بکار خواهد رفت.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط