فونیکسریمکسبهتام

مقایسه تویوتا کمری سولارا با لکسوس GS۲۵۰ + مشخصات فنی

عصر خودرو-مشخصات فنی تویوتا کمری سولارا و لکسوس GS۲۵۰ در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مقایسه تویوتا کمری سولارا با لکسوس GS۲۵۰ + مشخصات فنی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱:۰۰
  • مقایسه تویوتا کمری سولارا با لکسوس GS250 + مشخصات فنی
  • مقایسه تویوتا کمری سولارا با لکسوس GS250 + مشخصات فنی
  • مقایسه تویوتا کمری سولارا با لکسوس GS250 + مشخصات فنی
  • مقایسه تویوتا کمری سولارا با لکسوس GS250 + مشخصات فنی
  • مقایسه تویوتا کمری سولارا با لکسوس GS250 + مشخصات فنی
  • مقایسه تویوتا کمری سولارا با لکسوس GS250 + مشخصات فنی

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تویوتا کمری سولارا با لکسوس GS250 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی تویوتا کمری سولارا:
تویوتا کمری سولارا، خودرویی ساخت کشور زاپن است که در سال 2003 طراحی شد و در آن از یک موتور 6 سیلندر با 24 سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو 3310 سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن 210 اسب بخار در 5000 و 600 دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو 298 نیوتن متر در 3000 و 600 دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده 5 سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت برای آن 7.2 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو 10.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است و حجم باک آن 70 لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سنسور عقب، کروز کنترل، شیشه‌های برقی، فرمان هیدرولیک اشاره کرد.

معرفی لکسوس GS250:
لکسوس GS250، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال 2013 طراحی شد و در آن از یک موتور 6 سیلندر با 24 سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو 2499 سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن 207 اسب بخار در 6000 و 400 دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو 254 نیوتن متر در 4000 و 800 دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده 6 دنده خودکار ECT،i استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت 229 کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت برای آن 8.6 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو 8.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است و حجم باک آن 65 لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به  روکش چرمی غربیلک فرمان ، پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان ، صفحه کیلومتر اپتیترونیک ، فرمان برقی تلسکوپی و قابل نتظیم، سیستم اتوماتیک سوار و پیاده شدن آسان ، آینه داخلی الکتروکرومیک ، Heads up (قابیلت نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو) ، سیستم مانیتور عقب ، سیستم آنالوگ لکسوس ، تهویه اتوماتیک با دریچه‌های دوتایی ، کنترل مستقیم دما برای صندلی‌های جلو ، تنظیم برقی در 10 حالت با حافظه ثبت تنظیمات برای راننده اشاره کرد.

این خودرو در نوع سفارشی دارای امکاناتی مانند تنظیم برقی در 18 حالت دارای حافظه برای راننده و سرنشین جلو، محافظ ساق پای سرنشین جلو) ، سیستم تهویه اتوماتیک و کنترل مستقل دمای صندلی‌های جلو و عقب ، روکش چرم نرم پرفراژدار ، روکش چرم نیمه آنیلین با پرفراژ ، عملکرد قفل شدن اتوماتیک درب‌ها به هنگام حرکت ، کاهنده جراحت بر اثر ضربه حاصل از بسته شدن ناگهانی کمربند ایمنی (WIL) ، کمربند‌های ایمنی پیش کشاننده و محدود کننده نیرو است.

همچنین این خودرو دارای کمربند صندلی کودک برای صندلی‌های عقب با استاندارد ISOFIX ، سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده ، سیستم هوشمند هشدار قبل از برخورد به مانع با رادار موج کوتاه ، سیستم تثبیت سرعت (کروزکنترل) ، سیستم کمکی پارک از نوع ماوراء صوتی، سنسور‌های پارک عقب و جلو ، سیستم کمکی تعویض لاین با تشخیص نقاط کور (Blind Spot) ، سیستم هشدار حرکت بین خطوط جهت جلوگیری از منحرف شدن خودرو ، سیستم ورود به خودرو با کارت هوشمند است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط