فونیکسریمکسبهتام

استفاده پستچیان از موتور سیکلت برقی باعث کاهش آلودگی و مصرف سوخت می‌شود

عصر خودرو- براساس تفاهم نامه چهار جانبه‌ای که روز پنجشنبه منعقد شد، سه هزار موتورسیکلت برقی تولید و با اعطای تسهیلات، در اختیار توزیع‌کنندگان شرکت ملی پست قرار می‌گیرد.

استفاده پستچیان از موتور سیکلت برقی باعث کاهش آلودگی و مصرف سوخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این تفام نامه چهارجانبه میان پست و مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دبیر توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت نیرو موتور سهند و با هدف کمک به کاهش آلودگی هوا و استقرار مدیریت سبز منعقد شده است.
    به موجب این تفاهم نامه، سه هزار موتور سیکلت برقی با مشخصات فنی مورد تایید شرکت ملی پست و قابلیت استفاده از طرح باتری SWAP تولید و طی دو مرحله در اختیار موزعین قرار می‌گیرد؛ که در مرحله نخست 50 دستگاه از این موتورسیکلت‌ها تولید و پس از تایید قابلیت‌های مورد نظر از قبیل میزان پیمایش، توان باتری، کارآمدی موتور سیکلت و سایر موارد، بقیه موتورسیکلت‌های تعهد شده نیز تولید و آماده تحویل می‌شود.

    معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تامین تسهیلات نوسازی با کارمزد چهار درصد تا سقف 150 میلیون ریال برای هر موتور سیکلت (نیمی از قیمت کل)، به منظور جایگزینی 50 دستگاه موتور سیکلت برقی با مهلت پرداخت 36 ماهه، این فرصت را برای موزعین شرکت ملی پست فراهم می‌کند.

    در راستای اجرای این تفاهم نامه، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته متعهد شد تا در زمینه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای همکاری سایر بخش‌های معاونت و دیگر سازمان‌های دولتی مرتبط در جهت تسهیل در اجرای مناسب تفاهم نامه اقدام کند. این ستاد موظف است زمینه تامین منابع مالی و اعتباری در قالب تسهیلات برای توسعه خط تولید موتورسیکلت برقی در حد مقدورات پس از اجرای موفقیت آمیز مرحله اول (50 دستگاه موتور) را فراهم کند.

    برنامه ریزی برای به کارگیری فناوری‌های نوین برای ارتقای خدمات، بهره وری و تسهیل در توسعه موتورسیکلت‌های برقی در کشور و تلاش در جهت رفع موانع توسعه موتور سیکلت‌های برقی متکی بر فناوری‌های پیشرفته از دیگر تعهدات این ستاد در تفاهم نامه چهارجانبه است.

    تولید 50 دستگاه موتورسیکلت برقی با مشخصات فنی اعلام شده، تحویل 50 دستگاه موتور سیکلت برقی به موزعین پست حداکثر تا 15 اردیبهشت ماه سال 99، تولید و تحویل 2950 دستگاه موتورسیکلت برقی تولید شده به موزعین پست معرفی شده توسط شرکت ملی پست طی مدت معین و با مشخصات و شرایط قرارداد منعقده پس از تایید مراحل تست پایلوت و گارانتی موتورسیکلت‌های تولید شده به مدت یک سال از زمان تحویل موتور سیکلت‌ها از جمله تعهدات شرکت تولید کننده موتور سیکلت در این تفاهم نامه است.

    بر اساس آمار‌های موجود، 18 درصد از آلایندگی در تهران مربوط به موتورسیکلت‌هاست که عمده آن‌ها مربوط به موتور‌های کاربراتوری است که این موتور‌ها آلایندگی بالا دارند. هر یک از این موتور‌ها به اندازه شش خودرو آلودگی ایجاد می‌کنند.

    جایگزین کردن موتوسیکلت‌های برقی با بنزینی، سالانه دو هزار و 100 لیتر به ازای هر دستگاه موتور سیکلت، کاهش مصرف سوخت به همراه خواهد داشت. با پیاده سازی طرح جایگزینی موتور سیکلت‌های برقی با بنزینی برای 300 هزار دستگاه موتور سیکلت در تهران حدود 1.5 میلیون تن آلایندگی از فضای شهری کاهش می‌یابد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط