فونیکسریمکسبهتام

رییس سازمان امور مالیاتی:

اطلاعات نقل و انتقالات خودرویی را داریم

عصر خودرو- رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه این سازمان به دنبال حذف معافیت‌های نابجاست، تصریح کرد: اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم تقدیم دولت شده تا در نهایت شاهد کاهش فشار بر تولیدکنندگان و در عین حال افزایش درآمد مالیاتی کشور باشیم.

اطلاعات نقل و انتقالات خودرویی را داریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امیدعلی پارسا، ریس سازمان امور مالیاتی، در هفدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی، اظهار کرد: معافیت مالیاتی در همه جای دنیا محدود و مشروط است ولی در ایران اینطور نیست. برای مثال قرار نیست همه بخش‌های کشاورزی یا فرهنگ و هنر از پرداخت مالیات معاف شوند.

    وی افزود: مالیات در بخش صنعت نیز مالیات بر سود است و با توجه به اینکه بخش‌های با سود بیشتر مالیات بیشتر می‌پردازند مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

    پارسا منطق معافیاتی در ایران را ضعیف توصیف کرد و گفت: فقط 35 درصد از بودجه عمومی ما از ناحیه مالیات تامین می شود. البته فشار آوردن به تولیدکننده واقعی به اسم مالیات هنر نیست و جز سیاست‌های سازمان امور مالیاتی هم نیست.

    رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه این سازمان به دنبال حذف معافیت‌های نابجا است، تصریح کرد: اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم تقدیم دولت شده تا در نهایت شاهد کاهش فشار بر تولیدکنندگان و در عین حال افزایش درآمد مالیاتی کشور باشیم.

    وی با اشاره به اینکه در این اصلاحیه جهت‌گیری به سمت افزایش مالیات اشخاص است، گفت: آنچه باید در نظام مالیاتی ما اتفاق بیفتد و در جاهای دیگر دنیا نیز رخ داده، تحقق مالیات هوشمند است.

    به گفته این مقام مسئول، مالیات باید مبتنی بر اطلاعات واقعی مربوط به کسب و کار مودی باشد تا عدالت مالیاتی محقق شود بنابراین باید از طریق استقرار سامانه‌های فروشگاهی همه اطلاعات لازم را گردآوری کرد تا هوشمندسازی نظام مالیاتی محقق شود و همه ریزداده‌های لازم نیز باید به صورت روشن و غیرقابل کتمان در اختیار سازمان قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه سازمان مالیاتی اکنون اطلاعات تمام نقل و انتقالات خودرویی را در اختیار دارد و این اتفاق باید در حوزه‌های دیگر هم رخ دهد، تصریح کرد: اگر درآمدهای پاک مالیاتی منبع تامین بودجه نشود مجبور به چاپ پول می‌شویم و این در نهایت به معنی فشار بیشتر بر اقشار متوسط و صعیف است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو