فونیکسریمکسبهتام

اسپری‌هایی که موجب بهبود دید رانندگان در روزهای بارندگی می‌شود

عصر خودرو- یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از فناوری نانو اسپری‌های آب گریزی را عرضه کرده است که موجب بهبود دید رانندگان در روزهای بارانی خواهد شد.

اسپری‌هایی که موجب بهبود دید رانندگان در روزهای بارندگی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، یکی از شرکت‌های صنعتی پس از انجام تحقیقات و پژوهش‌های گسترده آزمایشگاهی و با همکاری کارشناسان داخلی و خارجی، به تولید مواد شیمیایی در چهار گروه "مواد کاربردی با استفاده از فناوری نانو"، "پاک کننده‌های سطوح گوناگون در هر دو زمینه صنعتی و خانگی"، "خنک کننده‌های موتور خودروهای سبک (OAT) و خودروهای سنگین و فوق سنگین" و "ماده اولیه اصلی خنک کننده‌ها" نایل شد.

    این شرکت نخستین تولیدکننده پاک کننده‌های بدون "دیترجنت" در کشور است. این نوع پاک کننده‌ها به عنوان دوستدار محیط زیست شناخته می‌شوند.

    اسپری هیدروفوبیک یکی از محصولات تولیدی این شرکت با ویژگی آب گریز کردن سطوح غیر جذبی مانند شیشه، کاشی و سرامیک است که با فرمولاسیون ویژه با استفاده از میکرو امولسیون‌های نانو تولید شده است. این محلول با ایجاد یک لایه نامرئی به ضخامت حدود 10 نانومتر بر روی سطوح باعث کاهش قابل ملاحظه چسبندگی ذرات، گرد و غبار، گل‌ولای و لکه بر روی سطوح می‌شود، به طوری که ذرات آب در زمان شست‌وشو یا باران به صورت دانه‌هایی بر روی سطح غلطیده و همزمان گرد و غبار را باخود حمل کرده و سطح را تمیز می‌کند.

    دستمال آبگریز یک بار مصرف از دیگر محصولات این شرکت به شمار می‌رود.

    این شرکت همچنین محلولی به بازار عرضه کرده است که با استفاده از نانو ذرات موجب ایجاد پوشش آب‌گریز بر روی شیشه می‌شود و کاربرد آن در خودروها موجب دید بهتر رانندگان در روزهای برفی و بارانی خواهد شد.

    یکی از مشکلات رانندگی در هوای نامساعد و بارانی، خیس شدن شیشه و کاهش میدان دید است که این نانومحصول می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. این محلول آب‌گریز به دو صورت پایه آبی و پایه الکلی تولید و در آن از نانوذرات سیلیس استفاده شده است که موجب رفتار آب‌گریزی می‌شود. استفاده از این اسپری آبگریزکننده موجب می‌شود که آب به صورت قطرات کروی شکل روی سطح شیشه غلطیده و به پایین شیشه سُر می‌خورد و در نتیجه هیچ دنباله‌ای از آب روی شیشه ایجاد نخواهد شد.

    این محلول همچنین قادر به زدون گرد و غبار از روی شیشه می‌شود و از آنجایی که استفاده از این محصول موجب می‌شود تا زاویه تماس قطره آب روی سطح شیشه از 43 درجه به بالای 102 درجه برسد، این محصول می‌تواند میزان شست‌وشوی شیشه را کاهش داده و در نتیجه مصرف آب مورد نیاز برای تمیز کردن شیشه را کاهش می‌دهد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو