فونیکسریمکسبهتام

رحمانی:

مردم یک میلیون خودرو پیش‌خرید کردند

عصر خودرو- امروز نشستی میان وزیر صمت، وزیر دفاع و مدیرعامل ایران‌خودرو صورت گرفت.

مردم یک میلیون خودرو پیش‌خرید کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش‌نیوز ، رضا رحمانی، وزیر صمت مطرح کرد: از همه همکارانم در گروه ایران خودرو، کارگران، مهندسان و مدیران این خانواده که به‌ویژه در یکسال گذشته و ماه‌های اخیر همت کرده اند، تشکر دارم.

    وی ادامه داد: تولید در ایران خودرو با تدبیر و ایثار مدیران و کارگران به روزانه، 2 هزار دستگاه رسید و ان شالله این رقم هم حفظ شود و هم افزایش یابد. در گذشته برخی مشکلات به سبب نوسانات تولید و افت تولید به‌وجود آمده بود که حفظ این رقم تولید مهم است. تکمیل خودروهای کف پارکینگ کاری جهادی بود، از حمایت‌های امیر سرتیپ حاتمی و وزارت دفاع تشکر دارم، قطعه سازان نیز مجدانه پای کار بودند.

    رحمانی افزود: اصلاح رابطه قطعه ساز با خودروساز کار مهمی بود که شکل گرفت و این اعتماد در تولید و بازار نقش دارد. داخلی‌سازی انجام شده بیشتر از میزان اعلام شده در میزها است، گزارش داخلی‌سازی حتما سبب خشنودی رهبری خواهد شد.

    وزیر صمت ادامه داد: تاکنون یک میلیارد و 200 میلیون یورو در حوزه‌های مختلف در چارچوب میزها داخلی‌سازی شده است، اما آمار داخلی‌سازی توسط مردم و شرکت‌ها بیش از این رقم است.این یک‌میلیارد و 200 میلیون یورو کاهش ارزبری داخلی سازی، بر اساس استانداردهای جهانی حداقل 100 هزار فرصت شغلی باید به‌وجود آورده باشد.

    رحمانی‌اظهار کرد: کاهش تعهدات دو خودرو ساز را در برنامه کاری ویژه داشتیم، حدود یک میلیون نفر از مردم پیش خرید داشتند، همت شد و تعهدات به جاهایی خوبی رسید و خودورسازان قول داده‌اند که معوقات را تا خرداد ماه 99 صفر خواهند کرد.

    رحمانی تاکید کرد: آقای مقیمی از مدیران جهادی هستند، واقعا وقت می‌گذارند و پای کار هستند. با مدیران ارشد وزارتخانه عهد بسته‌ایم که به جز کار اصلی خود کار دیگری را انجام ندهند و وقت خود را بر روی کار در وزارتخانه بگذارند. وزارت دفاع در تولید و داخلی‌سازی رقیب بخش خصوصی نیست، امیر سرتیپ حاتمی هم بخوبی به این موضوع اشاره کرده‌اند.

    وی ادامه داد: در حوزه تنظیم بازار و ثبات قیمت‌ها و عرضه و فروش خودرو، برنامه داریم. با قطعه سازان قرارداد دراز مدت باید بسته شود.

    رحمانی افزود: واگذاری‌ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد، شرکت‌ها باید واگذار شود تا هزینه‌های مالی کاهش یابد و بسمت کارهای بزرگ برویم.

    وزیر صمت در ادامه گفت: بر روی پلتفرم‌های مشترک داریم کار می‌کنیم، قیمت و کیفیت با هم مرتبط است.به جای افزایش قیمت باید بهره‌وری بالا برود، با حذف شرکت‌های چند لایه قیمت نیز پایین می‌آید.ایران خودرو بدنه فعال و مدیریت خوبی دارد، با رونمایی از خودروهای جدید و تحویل به موقع خودرو‌ها به مشتریان، رضایتمندی مردم نیز به‌دست می‌آید.

    وی در پایان اشاه کرد: مردم نباید احساس کنند که در فروش، رانت یا تبعیضی قائل هستیم، اگر مورد مستندی بود، نمایندگی که اخلال ایجاد کند را لغو امتیاز می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط