فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۳۴۶۶»

کاهش میانگین سرعت خودروها در تهران موجب افزایش آلودگی هوا می‌شود

عصر خودرو- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، مشکل عمده تهران را عدم ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دانست و گفت: میانگین سرعت حرکت در معابر تهران به دلیل افزایش استفاده از خودروهای شخصی و ترافیک ناشی از آن، کمتر از ۱۲ کیلومتر بوده که موجب افزایش آلودگی هوا می‌شود.

کاهش میانگین سرعت خودروها در تهران موجب افزایش آلودگی هوا می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ؛ علیرضا محجوب بزرگترین مشکل پایتخت کشور را استفاده اندک مردم از وسایل حمل و نقل عمومی دانست و گفت: معتقدم امکانات وسایل حمل و نقل عمومی در تهران کم و استفاده از آن نیز کمتر است، از طرفی اکثر مردم از عدم دسترسی و شلوغی آن گلایه دارند در حالی که مترو تهران تنها در ساعات به خصوصی شلوغ می‌شود، بنابراین مشکل عمده تهران عدم ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

    این نماینده مردم در مجلس با اشاره به ضرورت استفاده از دوچرخه و موتورسیکلت‌های برقی در سطح شهر تهران، افزود: افزایش استفاده از دوچرخه و موتورسیکلت‌های برقی می‌تواند به کاهش آلایندگی هوا کمک کند. بنده معتقدم تمامی وسایل نقلیه عمومی در تهران باید برقی و غیر آلاینده باشد، تنها در این صورت است که می‌توانیم مردم را به استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی به دلیل ایجاد آلودگی مجاب کنیم .

    میانگین سرعت حرکت در معابر تهران کمتر از 12 کیلومتر است/ کندی سرعت حرکت وسایل نقلیه موجب افزایش آلودگی هوا می‌شود

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، میانگین سرعت حرکت در معابر تهران را کمتر از 12 کیلومتر و بسیار کند ارزیابی کرد و اظهارکرد: کندی سرعت حرکت وسایل نقلیه موجب افزایش آلودگی هوا می‌شود به نحوی که یک وسیله نقلیه مسیر 10 دقیقه را در زمان بیش از یک ساعت طی می‌کند و این موضوع به معنی 50 دقیقه ایجاد آلودگی بیشتر است. بنابراین باید پس از توسعه حمل و نقل عمومی، تدابیر سخت تری برای استفاده از وسایل نقلیه شخصی در سطح تهران ایجاد کنیم. 

    بومی سازی وسایل نقلیه برقی موجب تسهیل دسترسی مردم می‌شود

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت نسبتاً بالای وسایل نقلیه هیبریدی مانع دسترسی عموم مردم نمی‌شود؟ تصریح کرد: بنده معتقدم قیمت این نوع خودروها و موتورسیکلت‌ها به نسبت وسایل نقلیه که هم اکنون بسیاری از مردم استفاده می‌کنند پایین‌تر است اما باید با بومی سازی وسایل نقلیه برقی دسترسی مردم را راحت‌تر کنیم./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو