فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ثبت‌نام غیرحضوری کارت هوشمند وانت‌بارها امکان‌پذیر شد

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: به منظور تسهیل در ثبت‌نام کارت هوشمند رانندگان و مالکان وانت‌بار برون‌شهری، امکان ثبت‌نام غیرحضوری از طریق مراجعه به پرتال سامانه کارت هوشمند، فراهم شده است.

ثبت‌نام غیرحضوری کارت هوشمند وانت‌بارها امکان‌پذیر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «عبدالهاشم حسن‌نیا» معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: براساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل‌ونقل، هرگونه فعالیت در زمینه حمل و نقل برون شهری کالا منوط به استفاده از اسناد حمل است.

    رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: سازمان راهداری به منظور ساماندهی و ایجاد نظم در چگونگی بهره‌برداری و تردد وانت‌بارها در جاده‌های برون‌شهری، ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور، ساماندهی ناوگان وانت‌بار فعال در حمل و نقل برون‌شهری را با تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان در دستور کار قرار داده است. 

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به اینکه مقرر شده تخصیص سهمیه سوخت به وانت‌بارها براساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل انجام شود، همه رانندگان و مالکان وانت‌بار برای فعالیت در جاده‌های برون‌شهری باید اسناد حمل وانت بار از جمله کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت بار و بارنامه را دریافت کنند. 

    حسن نیا اظهارداشت: برای رفاه حال متقاضیان، امکان ثبت‌نام غیرحضوری رانندگان و مالکان وانت‌بار که تاکنون نسبت به دریافت کارت اقدام نکرده‌اند با مراجعه به زیر سیستم ثبت نام ناوگان و راننده وانت بار در پرتال سامانه کارت هوشمند در قسمت خدمات غیرحضوری به آدرس www.smartcard.rmto.ir‌  فراهم شده است.

    وی گفت: ثبت‌نام حضوری نیز با مراجعه به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت رانندگان امکان‌پذیر است.

    برپایه این گزارش، برای تسهیل ورود متقاضیان حداقل شرایط و مدارک لازم از رانندگان اخذ می‌شود. برگ سلامت جسمی و روحی، ارائه گواهی عدم اعتیاد و گواهی عدم سوء پیشینه پس از ثبت‌نام از متقاضیان اخذ خواهد شد. 

    رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: هزینه صدور کارت هوشمند راننده و ناوگان هر یک 20 هزار تومان تعیین شده است. 

    حسن‌نیا یادآورشد: اکنون همه زیرساخت های لازم برای فعالیت رانندگان و ناوگان از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فراهم است و از بهمن‌ماه امسال سوخت ناوگان وانت‌بار بر اساس پیمایش ثبت شده در بارنامه، تخصیص خواهد یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو