فونیکسریمکسبهتام

با ادغام ، حرکت جدیدی به سوی تعالی در صنعت خودرو سازی آغاز شد

عصرخودرو : عضو انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه با ادغام وزارت‌خانه‌ها صنعت خودرو رو به تعالی گام نهاد، گفت: ادغام، زمینه‌ساز یک حرکت جدید و سرآغازی برای توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف و از جمله صنع خودروسازی شد.

با ادغام ، حرکت جدیدی به سوی تعالی در صنعت خودرو سازی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۲:۰۵
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از شاتا ، « محمد رضا نجفی منش» با تاکید بر اینکه خودروسازی قلب تپنده صنعت کشور است و دولت باید هوای آن را داشته باشد، افزود: با هم گرایی بیشتر بخش تجارت و تولید، تا کنون شاهد ایجاد همفکری و جلوگیری از تشتت نظرات و تصمیم گیری ها در این خصوص بوده ایم. وی با اشاره به اینکه پیش از این در شبرخی مواقع با اعمال سیاست های نه چندان مناسب در مباحث مربوط به حمایت از تولید داخل و وضع تعرفه های وارداتی روبرو بودیم، خاطرنشان کرد: بعد از ادغام، رسیدگی و تصمیم گیری در مواردی از این دست با سرعت بیشتری صورت گرفته است.

    به گفته نجفی منش، از این پس با موضوع افزایش تعرفه های وارداتی برای حمایت از تولید داخل از سوی وزارت صنایع ومعادن و از آن سو با کاهش تعرفه های وارداتی برای تامین بازار داخل و تامین نیاز مصرف کنندگان توسط وزارت بازرگانی مواجه نشده ایم.

    این عضو انجمن قطعه سازان همچنین تصریح کرد: این ادغام توانست بخش هایی را که به هر دلیل رودر روی یکدیگر قرار داشتند در کنار هم و برای هم قرار دهد. تاثیر ادغام بر صنعت خودرو نیز در زمینه حمایت از تولید ساخت داخل و خودروهای وارداتی نیز متعادل شد، چرا که باید به هر دو بخش پاسخگو باشند. بنابراین پس از ادغام خودروسازان کمتر با مشکل مواجه شدند.

    همچنین « علی آرام» یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه این ادغام یکی شدن تفکرات دو وزارت خانه را به همراه داشت افزود: ادغام وزارتخانه های بازرگانی و صنایع و معادن، به معنای یکی شدن تفکرات موجود در آنها بود و اصلا بحث اینکه کدام تفکر غالب می شود و کدام مغلوب، مطرح نشد.

    به گفته وی، با این ادغام برخی موانع موجود بر سر راه واردات خودرو کم کم برداشته شد. همچنین خودروسازان تلاش کردند خودروهای باکیفیت و صادرات محور تولید کنند.

    آرام تاکید کرد: ممکن است در وزارتخانه جدید اوضاع به شکلی پیش برود که فضای بیشتری برای صادرات خودرو به وجود آید و تفکری مشترک در توسعه این مقوله مهم شکل بگیرد.

    این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه دولت قصد دارد با اعمال حمایت های مشروط از خودروسازان، آنها را به سمت تولید محصولاتی صادرات محور و رقابت پذیر سوق دهد، خودروسازان نیز باید در این زمینه با برنامه ریزی های دقیق بازارهای هدف صادراتی را شناسایی کرده و برای آن کشورها خودروهایی متناسب با سلیقه آنها تولید کنند.

    وی، ضرورت توجه هرچه بیشتر با ساخت تولید داخل را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حال حاضر توانمندی ساخت بسیاری از تولیدات در داخل کشور وجود دارد از این رو باید توجه به عمق ساخت تولید داخل افزایش پیدا کند، اما در این بین نباید مقوله صادرات نیز از اهمیت بیفتد.
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو