فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۳۳۴۲»

مدعی‌العموم می‌تواند به موضوع آلودگی هوا ورود کند

عصر خودرو- البرز مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی، آلودگی هوای البرز تا روز یکشنبه ۱۰ آذرماه ادامه خواهد داشت.

مدعی‌العموم می‌تواند به موضوع آلودگی هوا ورود کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  فردین حکیمی   با اشاره به ناسالم شدن هوای استان طی روزهای اخیر گفت: تا 20 آبان ماه تعداد روزهای آلوده در استان صفر بود اما طی مدت اخیر شاهد آلودگی هوای استان هستیم.

    حکیمی با بیان اینکه عوامل طبیعی هم در وارونگی دما و در نتیجه آلودگی هوا موثر است افزود: طی هفته جاری جلسه کارگروه هوا در استان تشکیل و وظایف کلیه دستگاه‌ها دوباره ارائه خواهد شد و موضوع توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز پیگیری می‌شود تا دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

    وی در ادامه اظهار کرد: در بحث آلودگی هوای البرز ما با خودروهای فرسوده و دودزا، ظرفیت پایین و آلایندگی ناوگان حمل و نقل عمومی، مسائل مربوط به معاینه فنی، کیفیت خودروها و از رده خارج بودن برخی از آنها، شوفاژخانه‌ها، اشکال در اجرای طرح LEZ در مناطق پرترافیک و آلوده، ساخت و ساز در مسیر جریان باد و فعالیت معادن در این مسیر مواجه هستیم و تا وقتی این شرایط وجود دارد نمی‌توان به بهبود وضعیت امیدوار بود.

    حکیمی در خصوص میزان خسارات ناشی از آلودگی هوا هم خاطرنشان کرد: برآورد این موضوع در حیطه مسئولیت محیط زیست نیست اما هر دستگاه می‌تواند در حیطه خود این برآورد را انجام دهد مثلاً آموزش و پرورش می‌تواند میزان خسارت ناشی از تعطیلی مدارس را برآورد کند و  علوم پزشکی هم براساس تعداد مراجعان به مراکز درمانی در روزهای آلوده و یا حتی مرگ و میرهای مرتبط با آلودگی به این موضوع بپردازد.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در خصوص بحث قضایی و کوتاهی برخی دستگاه‌ها در انجام وظایف خود برای کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه عوامل مختلفی در آلودگی هوا نقش دارد، اعلام کرد: مدعی العموم می‌تواند به موضوع آلودگی هوا ورود کند.

    حکیمی با بیان اینکه عامل اصلی در آلودگی هوای البرز خودروها هستند خاطرنشان کرد: 62 درصد آلودگی هوای استان ناشی از منابع متحرک است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه البرز تا 20 آبان روز آلوده نداشت اعلام کرد: طی چند روز اخیر کرج و سایر کلانشهرهای کشور با این مشکل مواجه شده‌اند و طبق اعلام هواشناسی، آلودگی هوا در استان البرز تا فردا یکشنبه 10 آذر تداوم خواهد داشت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو