فونیکسریمکسبهتام

بررسی و مقایسه MG ۳۶۰ توربو و فاو بسترن B۳۰؛

شرقی‌های مغرور

عصر خودرو -این روزها اگر فردی با بودجه حدود ۲۰۰ میلیون تومان، به دنبال خریداری یک سدان صفرکیلومتر باشد؛ گزینه‌های چندان متنوعی پیشرو نخواهد داشت اما کماکان از میان همین گزینه‌های محدود نیز می‌توان انتخاب‌های قابل‌قبولی را یافت که نسبت به مبلغ پرداختی، ترکیب معقولی از توانمندی‌های فنی، امکانات رفاهی و سایر ویژگی‌های مدنظر خریدار را تأمین می‌کنند.

شرقی‌های مغرور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱:۰۰
  • شرقی‌های مغرور
  • شرقی‌های مغرور
  • شرقی‌های مغرور
  • شرقی‌های مغرور
  • شرقی‌های مغرور
  • شرقی‌های مغرور
  • شرقی‌های مغرور

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  ازاین‌رو، این هفته به سراغ بررسی و مقایسه دو سدان خانوادگی رفته‌ایم که یکی به توانمندی‌های فنی خود مغرور بوده و دیگری، امکانات رفاهی خود را به رخ رقیب می‌کشد! پس این هفته هم با ما همراه باشید تا درنهایت ببینیم که MG 360 توربو و فاو بسترن B30، هریک چه ویژگی‌هایی در چنته دارند.
طراحی

طراحان MG سعی داشته‌اند تا اصالت انگلیسی این برند را در طراحی 360 به رخ بکشند. ازاین‌رو، این خودرو برخلاف دیگر خودروهای چینی، طراحی کاملاً ساده و اتوکشیده‌ای دارد. MG 360 در نمای جلو و همچنین درون کابین، طرحی کاملاً باوقار و تا حدودی لوکس را به نمایش می‌گذارد. نمای جانبی و عقب این خودرو نیز هرچند منطقی و هماهنگ طراحی‌شده اما بسیار ساده است. در مقابل، فاو بسترن B30 نیز وضعیت تقریباً مشابهی با رقیب داشته و نمای جلو آن باوجود جلوپنجره بزرگ و خطوط شکسته چراغ‌ها، جلوهای نسبتاً خشن و اسپرت دارد. نماهای جانبی و عقب B30 نیز بسیار ساده طراحی‌شده اما می‌توان گفت که وجود مواردی همچون خط شانه مواج و گرافیک زیبای چراغ‌های عقب، باعث شده تا طرح کلی بهروزتر از MG 360 به نظر برسد. البته طراحی داخل کابین بسترن بسیار ساده و قدیمی بوده و از این نظر پشت سر رقیب قرار می‌گیرد.
مشخصات و توانمندی‌های فنی

MG 360 توربو مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری بوده که این پیشرانه به کمک توربوشارژر قادر است حداکثر قدرت 130 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن‌متر را تولید کرده و بااتصال به یک گیربکس 6 سرعتِ اتوماتیک، ضمن مصرف 6.9 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، قادر است شتاب صفر تا صد 9.7 ثانیه و حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت را برای این دورگه چینی- انگلیسی به ارمغان آورد. شاید مهم‌ترین نقطه قوت MG 360 توربو را نیز بتوان همین پیشرانه محسوب کرد که نسبت به کلاس خودرو، شتاب و لذت رانندگی قابل‌توجهی را برای راننده خود به ارمغان می‌آورد. هندلینگ و خوش‌دستی 360 توربو نیز مناسب بوده و کاملاً راضی‌کننده خواهد بود. البته تأخیر سیستم توربو کمی بیش‌ازحد انتظار بوده و ممکن است این نکته گاهی آزاردهنده باشد. در مقابل، فاو بسترن B30 از یک پیشرانه 1.6 لیتری با حداکثر قدرت 107 اسب بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتن‌متر بهره می‌برد که این پیشرانه بااتصال به یک گیربکس 6 سرعتِ اتوماتیک، ضمن مصرف 6.7 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفر تا صد 12 ثانیه و حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت را برای این محصول بهمن موتور به ارمغان می‌آورد. درمجموع می‌توان گفت که بسترن B30 نیز ازنظر توانایی‌های حرکتی نسبت به کلاس خودرو قابل‌قبول ظاهرشده و راضی‌کننده خواهد بود اما بایستی برتری بی‌چون‌وچرای MG 360 توربو را در این بخش بپذیریم.
امکانات رفاهی و ایمنی

MG 360 توربو از امکاناتی همچون مانیتور 8 اینچی لمسی باقابلیت کنترل از طریق تلفن همراه، تهویه مطبوع دستی، روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، سانروف، دیلایت، حس‌گر پارک عقب، دوربین دید عقب، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم کنترل ترمزها در پیچ (CBC)، فرمان با نیروی کمکی الکتریکی، 2 عدد ایربگ و... برخوردار بوده که فهرستی راضی‌کننده است اما در مقایسه با رقبا، کمبودهایی همچون عدم وجود کروز کنترل در آن حس می‌شود. در مقابل، فاو بسترن B30 نیز امکاناتی همچون دی لایت، سانروف، کروز کنترل، مانیتور لمسی 7 اینچی، دوربین دید عقب، حس‌گر پارک عقب، تهویه مطبوع دستی، فرمان با نیروی کمکی الکتریکی (EPAS)، آینه‌های جانبی تاشو برقی، نویگیشن، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HHC)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)، 2 عدد ایربگ و ... را به همراه دارد که نسبت به MG 360 کامل‌تر است.
سخن پایانی

درمجموع می‌توان گفت که MG 360 توربو، ازنظر فنی کاملاً برتر از فاو بسترن B30 ظاهرشده و طراحی داخلی عامه‌پسندتر و برندی محبوب‌تر دارد اما در مقابل، محصول فاو نیز سواری نرم‌تری داشته، امکانات رفاهی آن بیشتر بوده، خدمات پس از فروش گسترده‌تری دارد و درعین‌حال، قیمت آن نسبت به MG به میزان قابل‌توجهی پایین‌تر است. هم‌اکنون نمونه‌های صفرکیلومتر MG 360 توربو در مدل‌های 1397 و 1398 در بازار موجود بوده و بسته به سال تولید، بین 195 تا 225 میلیون تومان خریدوفروش می‌شوند. برای خریداری یک نمونه صفرکیلومتر فاو بسترن B30 نیز بسته به مدل 1397 یا 1398 بودن بایستی مبلغی بین 160 تا 180 میلیون تومان هزینه کرد.


امیر خادمی پور

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
      آرشیو